Zwrot towaru online - kto powinien zapłacić za zwrot towaru?

Jak podaje CBOS, 47 proc. Polaków dokonuje zakupy przez internet i można się spodziewać nieustannego wzrostu liczby osób decydujących się na taką formę transakcji. Dochodzi niekiedy do takich sytuacji, że klient jest niezadowolony z otrzymanego towaru i chce go zwrócić, co zresztą gwarantuje mu ustawa. Warto pomyśleć wtedy nad tym, kto jest odpowiedzialny za ponoszenie kosztu przy zwrocie towaru, aby być w pełni świadomym swoich konumenckich praw.

Jak podaje CBOS, 47 proc. Polaków dokonuje zakupy przez internet i można się spodziewać nieustannego wzrostu liczby osób decydujących się na taką formę transakcji. Dochodzi niekiedy do takich sytuacji, że klient jest niezadowolony z otrzymanego towaru i chce go zwrócić, co zresztą gwarantuje mu ustawa. Warto pomyśleć wtedy nad tym, kto jest odpowiedzialny za ponoszenie kosztu przy zwrocie towaru, aby być w pełni świadomym swoich konumenckich praw.

E-sklep nie informuje - E-sklep płaci

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, klienta ma 14 dni od odebrania zakupu na to, aby zwrócić przesyłkę bez konieczności podawania konkretnych powodów. Ten sam akt prawny mówi także o tym, że w takiej sytuacji koszt zwrotu ponosi klient. Jednak należy zwrócić uwagę na jeden aspekt - konsument płaci za zwrotną przesyłkę tylko wtedy, gdy sklep internetowy wyraźnie o tym poinformuje, np. poprzez regulamin zakupów. Ponad to firma powinna dołączyć taką wiadomość w formie pisemnej razem z wysyłaną paczkę. Jeżeli przedsiębiorstwo nie umieści takiej informacji dla swoich klientów, musi liczyć się z tym, że zostanie obarczony wspomnianymi płatnościami.

Reklama

Co w przypadku kosztów pierwszej wysyłki?

O ile, zgodnie z ustawą, konsument musi liczyć się z wydatkiem poniesionym na zwrot zakupionego towaru, o tyle sklep internetowy powinien oddać mu pieniądze, które spożytkował na pierwszą przesyłkę produktów. Co jest bardzo istotne w tej kwestii - klient ma prawo żądać takowego zwrotu, ale tylko do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji dostawy produktów dostępnej w ofercie konkretnego e-sklepu. Jeżeli klient jest zdeterminowany, aby otrzymać jak najszybciej zamówioną paczkę i wybierze jedną z droższych form płatności, musi wiedzieć, że nie może liczyć na pełną rekompensatę poniesionych kosztów wysyłki.

Możliwość zwrotu towaru kupionego w promocyjnej cenie

Konsument nabywający wyroby po niższej cenie niż standardowa może być spokojny o zwrot w przypadku braku satysfakcji z zakupu. Przysługują mu takie sama prawa, jak w przypadku klientów zamawiających produkt w pierwotnej, nieobniżonej cenie. Warto więc wykorzystywać promocje i kody rabatowe do sklepów online, aby cieszyć się tanią i satysfakcjonującą transakcją, którą w razie czego można bezproblemowo zwrócić.

Dowiedz się więcej na temat: zwrot towaru | towar | zakupy przez internet | zwroty | online | towary | zwrot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »