Reklama

Amerykanie z branży spożywczej wybudują centrum badań za 15 mln dolarów

Mondelez International, amerykańska firma z branży spożywczej, wybuduje w Bielanach Wrocławskich Centrum ds. Badań, Rozwoju i Jakości. Budowa centrum będzie kosztować 15 mln zł, a pracę znajdzie tam 250 osób z Polski i zagranicy.

W Polsce amerykański koncern reprezentowany jest przez spółkę Mondelez Polska. To właściciel takich marek jak czekolady Milka czy Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, czy ciastka: m.in. OREO, belVita, Petitki. Firma ma już regionie dwa zakłady produkcyjne - w Skarbimierzu (Opolskie) i w Bielanach Wrocławskich. Zatrudnionych jest tam ponad 1400 osób.

Reklama

Teraz w Bielanach Wrocławskich firma zamierza wybudować centrum, w którym będą prowadzone badania nad jakością, opakowaniami, preferencjami i oczekiwaniami konsumentów, a także konsultacje w sprawach regulacji dotyczących żywności. Inwestycja ma być gotowa do 2017 r.

- To nowy rozdział w historii naszej globalnej sieci ośrodków badawczo-rozwojowych. Polska jest dla nas kluczowym rynkiem o znaczącym potencjale wzrostu i jednym z naszych najważniejszych rynków w Europie Środkowej. Dlatego właśnie tu tworzymy centrum badawczo-rozwojowe o światowym zasięgu - powiedział Rob Hargrove, wiceprezes zarządu ds. badań, rozwoju i jakości w Mondelez International.

Mondelez International jest producent z branży spożywczej o światowym zasięgu. Dochód netto tego koncernu w 2015 r. wyniósł około 30 miliardów dolarów. Firma jest liderem produkcji ciastek, czekolad, gum do żucia, cukierków i napojów rozpuszczalnych.

Dowiedz się więcej na temat: Amerykanie | centrum | firma | badania

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »