Biedronka otworzyła w 2016 r. 83 sklepy, planowała 100
Sprzedaż w sklepach sieci Biedronki wzrosła w 2016 r. do blisko 9,8 mld euro, co oznacza wzrost rdr w euro o 6,3 proc., a w walucie lokalnej o 10,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 9,5 proc.
W samym czwartym kwartale 2016 r. sprzedaż Biedronki wyniosła 2,6 mld euro, co oznacza wzrost rdr w walucie lokalnej o 13,4 proc. Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w tym okresie 11,9 proc.
Sprzedaż Biedronki stanowiła w 2016 roku 66,9 proc. ogółu przychodów Grupy Jeronimo Martins, które wyniosły 14,6 mld euro (wzrost rdr o 6,5 proc.).
Sprzedaż sieci Pingo Doce wyniosła w 2016 r. 3,5 mld euro (wzrost o 4,4 proc. w walucie euro). Recheio wygenerowało sprzedaż w wysokości 878 mln euro, co stanowi wzrost o 5,9 proc. w walucie euro.
W ubiegłym roku Biedronka otworzyła łącznie 83 sklepy wobec planu 100 otwarć (netto sieć powiększyła się o 55 sklepów).
- - - - - -
Analitycy Haitong Banku prognozują, że sprzedaż LfL (w sklepach porównywalnych, Like-for-Like, LfL) Biedronki w IV kw. 2016 roku wzrosła o 10 proc. (8,5 proc. w III kw. ) głównie na skutek kampanii promocyjnych firmy i dodatkowego dochodu, którym dysponowali klienci sieci.
Zdaniem analityków, cały rok Biedronka powinna zakończyć 9-proc. wzrostem LfL i marżą EBITDA (przychody minus koszty operacyjne bez amortyzacji i deprecjacji) na poziomie 7,2 proc. (wzrost o 22 punkty procentowe).
Nowa oferta Jeronimo Martins (szerszy asortyment, nowy layout sklepów) idzie w parze z bardziej agresywną strategią promocyjną wdrożoną przez nowe szefostwo sieci, co pozwoliło zwiększyć udziały rynkowe Biedronki do 17,5 proc. (o 100 punktów procentowych).
To oznacza, że sieć może być w stanie zebrać ok. 40 proc. wzrostu przypisanego całemu rynkowi handlowemu w Polsce.
W długiej perspektywie Biedronka wydaje się zwycięzcą - jest graczem numer 1., z 3-krotną przewagą nad konkurentem zajmującym 2. pozycję, co w połączeniu z operowaniem na najbardziej perspektywicznym rynku europejskim, daje szanse na wysokie przychody w kolejnych latach. [..]