Biedronka pokazuje wyniki i już planuje inwestycje. Otworzy setki sklepów w Polsce

Sprzedaż LFL Biedronki w czwartym kwartale 2024 roku ponownie wzrosła. Portugalska spółka ogłasza wypełnienie planu na ubiegły rok i już planuje kolejne inwestycje. Nadal celem będzie utrzymanie konkurencyjności, a Jeronimo Martins rozwinie się zarówno na Słowacji, jak i w Polsce. Chce otworzyć setki kolejnych sklepów.

"W 2024 roku zmaterializowało się wszystko, co przewidywaliśmy" - pisze Jeronimo Martins w komunikacie, w którym podsumowuje finansowo ubiegły rok. Biedronka notowała w nim 33,46 mld euro przychodów, co daje wzrost rok do roku o 9,3 proc.

Sprzedaż w Biedronce ponownie rośnie

Choć przychody Biedronki wzrosły, to zysk netto spadł o 21,6 proc. rdr., do 606 mln euro. Na inwestycje grupa Jeronimo Martins przeznaczyła w tym czasie około 1 mld euro. 

Sprzedaż LFL sieci wzrosła w czwartym kwartale 2024 roku o 1,1 proc. - poinformowało Jeronimo Martins. To pierwsze wzrosty po dwóch kwartałach spadków, bowiem w trzecim kwartale sprzedaż LFL Biedronki spadła 1,9 proc., w drugim kwartale obniżyła się o 4,6 proc., a jedynie w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła o 4,6 proc.

Reklama

"Kombinacja czynników stworzyła wymagające środowisko dla naszych marek: deflacja po dwóch latach znacznych wzrostów cen, wysoka inflacja kosztowa, silna wrażliwość cenowa konsumentów i intensywniejsza konkurencja na rynku handlu detalicznego żywnością" - powiedział CEO Jeronimo Martins Pedro Soares Dos Santos.

Biedronka ma w tym roku nadal skupiać się na konkurencyjności cenowej, a priorytetem będą wyniki sprzedaży.

Konkurencja dla Biedronki nadal duża

Jeronimo Martins zapowiada, że jej marki będą wciąż zapewniać konkurencyjność cenową, aby utrzymać klientów i wzmacniać swoją pozycję rynkową. Możemy zatem spodziewać się kontynuacji wojny cenowej i utrzymania częstości promocji w sklepach sieci Biedronka. 

W ocenie portugalskiej spółki wzrost płacy minimalnej w Polsce o 9,2 proc. zwiększy siłę nabywczą konsumentów w naszym kraju. Jednak na razie konkurencja w handlu detalicznym żywnością jest intensywna, a ogólna konsumpcja żywności jest w stagnacji.

"Biedronka będzie nadal liderem w konkurencyjności cenowej, a priorytetem będą wyniki sprzedaży, co jest dużym wyzwaniem, biorąc pod uwagę konsekwentne osiąganie lepszych wyników przez nasz główny brand w ostatnich latach" - napisano w komunikacie cytowanym przez PAP.

W walucie euro sprzedaż w sklepach sieci wyniosła 23,6 mld w 2024 roku, czyli o 9,6 proc. więcej niż w poprzednim. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 4,1 proc.

Biedronka otworzy 150 sklepów w Polsce w tym roku

Jeronimo Martins w 2025 roku zajmie się renowacją już istniejących sklepów. Chodzi o nawet 275 lokalizacji w całym kraju. Spółka planuje również dodanie nowego centrum dystrybucyjnego do istniejących 17 punktów. Czołowy w Polsce dyskont otworzy także nowe dyskonty:

"Chcemy otworzyć w 2025 roku od 130 do 150 nowych sklepów netto w Polsce" - poinformowało Jeronimo Martins w komunikacie. 

Dodatkowo do końca 2026 roku pod marką Biedronka ma działać co najmniej 50 sklepów na Słowacji. Pierwsze obiekty portugalskiej spółki pojawiły się u naszych południowych sąsiadów w marcu br. To trzy sklepy i jedno centrum dystrybucyjne. Do końca 2026 roku na Słowacji ma ich działać co najmniej 50.

W ciągu 2024 roku Biedronka otworzyła w Polsce 186 nowych sklepów (161 nowych sklepów netto) i wyremontowała 280 lokalizacji.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | Jeronimo Martins | Spółka | sprzedaż | wyniki finansowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »