Browar się leje hektolitrami

Długa zima sprawiła, że Polacy częściej przesiadywali w barach i pubach popijając piwo. To również dzięki nim browary w Polsce zanotowały wzrost o 2,3 proc. sprzedaży w pierwszym kwartale 2006 roku.Od stycznia do marca wypiliśmy 5,82 mln hektolitrów złotego trunku.

poinformował Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) w komunikacie.

Większość piwa - 52 proc. - sprzedano w butelkach. Udział ten nieznacznie spadł w porównaniu z I kwartałem 2005 roku, kiedy wynosił 54 proc. Zwiększył się natomiast udział piwa sprzedawanego w puszkach - z 37 proc. w I kwartale 2005 roku do 39 proc. w I kwartale tego roku.

Są też nowości

Według Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, najwięcej nowych produktów pojawia się w segmencie piw smakowych. Producenci wprowadzają na rynek również piwa bezalkoholowe.

Reklama

Przedstawiciele ZPPP oceniali wcześniej, że w całym roku 2006 wzrost sprzedaży piwa może zwolnić do 2-3 proc. z 5,1 proc. w 2005 roku, ponieważ spożycie piwa na jedną osobę w Polsce zbliża się do średniej europejskiej.

Według ich szacunków, w 2005 roku sprzedaż piwa na osobę wyniosła prawie 80 litrów. W ubiegłym roku sprzedaż piwa osiągnęła rekordowy poziom 30,27 mln hektolitrów, a rok wcześniej 28,8 mln hektolitrów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: browary | lala | długa zima | LAN | browar | łania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »