Browar się leje hektolitrami
Długa zima sprawiła, że Polacy częściej przesiadywali w barach i pubach popijając piwo. To również dzięki nim browary w Polsce zanotowały wzrost o 2,3 proc. sprzedaży w pierwszym kwartale 2006 roku.Od stycznia do marca wypiliśmy 5,82 mln hektolitrów złotego trunku.
poinformował Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) w komunikacie.
Większość piwa - 52 proc. - sprzedano w butelkach. Udział ten nieznacznie spadł w porównaniu z I kwartałem 2005 roku, kiedy wynosił 54 proc. Zwiększył się natomiast udział piwa sprzedawanego w puszkach - z 37 proc. w I kwartale 2005 roku do 39 proc. w I kwartale tego roku.
Są też nowości
Według Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, najwięcej nowych produktów pojawia się w segmencie piw smakowych. Producenci wprowadzają na rynek również piwa bezalkoholowe.
Przedstawiciele ZPPP oceniali wcześniej, że w całym roku 2006 wzrost sprzedaży piwa może zwolnić do 2-3 proc. z 5,1 proc. w 2005 roku, ponieważ spożycie piwa na jedną osobę w Polsce zbliża się do średniej europejskiej.
Według ich szacunków, w 2005 roku sprzedaż piwa na osobę wyniosła prawie 80 litrów. W ubiegłym roku sprzedaż piwa osiągnęła rekordowy poziom 30,27 mln hektolitrów, a rok wcześniej 28,8 mln hektolitrów.