Centertel zwija żagle

Oszczędności i zwolnienia pod pomarańczową banderą. Centertel zostanie wchłonięty, a marka TP wyparta przez Orange. Efekt: miliony oszczędności i ... żal wielu menedżerów.

Centertel w przyszłym roku zostanie formalnie wchłonięty przez Telekomunikację Polską. Wcześniej operatorzy zintegrują kluczowe działy, połączą systemy informatyczne, odchudzą liczbę pracowników i przeprowadzą skomplikowany proces przygotowań do połączenia. Skala rozpoczętych w Centertelu zmian jest największa w piętnastoletniej historii firmy.

Tylko marionetka

Komórkowe ramię TP będzie też stopniowo pozbawiane decyzyjności. Za realizację strategii i działalność operacyjną Centertela już w tym roku odpowiadał będzie zarząd TP. Celem Grażyny Piotrowskiej-Oliwy, nowej szefowej operatora komórkowego, będzie koordynacja procesów łączenia się struktur obu operatorów i przygotowanie do fuzji. Sprzedaż, marketing, finanse oraz inwestycje w praktyce pozostaną poza obszarem jej kompetencji. Menedżerowie TP nową prezes Centertela już dziś żartobliwie nazywają "likwidatorem". Kilka dni temu Maciej Witucki, szef TP, zapewniał że operator komórkowy nie stanie się wydmuszką.

Reklama

- Z miesiąca na miesiąc jego rola Centertela jako organizacji będzie słabła. Najlepsi menedżerowie są już transferowani do TP, kluczowe działy też. Wkrótce rozpocznie się proces zwolnień - mówi jeden z dyrektorów telekomu.

Redukcje nie ominą również zarządu operatora komórkowego, który w najbliższych miesiącach stanie się jednoosobowy. W kwietniu do zarządu TP odejdzie Iwona Kossmann, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing. W drugim kwartale zarząd opuści Jacek Murawski, dyrektor finansowy operatora. Murawski ma skoncentrować się na zarządzaniu należącym do TP portalem Wirtualna Polska, którego prezesem jest od sierpnia ubiegłego roku.

Pomarańczowy rządzi

TP chce w przyszłym roku wykorzystać markę Orange do sprzedaży usług sieci stacjonarnej m.in. telefonii i szerokopasmowego dostępu do internetu. Orange ma stopniowo wypierać markę TP w segmencie klientów indywidualnych i biznesowym. Proces budowy oferty zintegrowanej i wprowadzenie marki Orange w nowe segmenty rynku koordynować będzie Iwona Kossmann, która od kwietnia w zarządzie TP odpowiedzialna będzie za marketing i sprzedaż.

- Nie będzie to miało bezpośredniego wpływu na wzrost czy spadek sprzedaży. Wykorzystanie marki w nowych usługach w początkowym okresie wygeneruje dodatkowe koszty, w dłuższej perspektywie operator może zaoszczędzić, bo promowana byłaby jedna marka - tłumaczy Michał Marczak, analityk DM BRE Banku.

Plany połączenia Centertela i TP oraz wprowadzenia jednej marki dla usług telekomunikacyjnych to elementy strategii opracowanej przez France Telecom i przedstawionej zarządowi polskiego telekomu ponad rok temu. Integracja obu podmiotów ma przynieść setki milionów złotych oszczędności. Konkurenci na plany TP patrzą z optymizmem, czas fuzji sprzyja odbijaniu klientów.

Integrator i likwidator(ka)

Maciej Witucki, szef TP, nie zmodyfikował planów narzuconych przez France Telecom. Grażyna Piotrowska-Oliwa, nowy szef Centertela, ma sprawnie doprowadzić do fuzji firm.

Zobacz Komunikat Grupy TP

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: marketing | Orange | żagle | oszczędności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »