Chroń swoje szyby
Ubezpieczenie szyb staje się standardem w polisach dla małych i średnich firm. Najczęściej nie jest to już opcja dodatkowa ale istotny element polisy.
Najczęściej ubezpieczenie szyb wybierają firmy handlowe, które w ten sposób chronią swoje witryny wystawowe. Ubezpieczeniem można objąć także wiele innych elementów podatnych na potłuczenie: szyby drzwiowe i okienne, tablice reklamowe, lustra stojące, wiszące, neony, reklamy świetlne i wiele innych.
W zależności od towarzystwa w pakiecie mogą znaleźć się przedmioty szklane znajdujące się nawet przy trasach komunikacyjnych ( np. w Warcie) lub też tylko te znajdujące się w "najbliższym sąsiedztwie" firmy.
Dodatkowe wydatki
Przy określaniu sumy ubezpieczenia uwzględniany jest koszt zakupu i montażu szyby. Często jednak trzeba ponieść dodatkowe koszty np. za ustawienie dźwigu dla wymiany wysoko ustawionego neonu. Taką dopłatę trzeba ponieść w przypadku wyboru polisy PZU, w niektórych firmach jest to jednak element pakietu podstawowego. Przy określaniu sumy ubezpieczenia należy zwrócić uwagę czy nasze witryny nie są wykonane w jakiejś szczególnej technologii oraz dokładnie sprecyzować jak są zrobione napisy na nich. Pozwoli nam tą uniknąć ewentualnych dodatkowych kosztów.
Przy określaniu sumy ubezpieczenia trzeba uwzględnić:
koszty usunięcia pozostałości po rozbitej szybie,
koszty montażu wraz z kosztami szyby, oraz wykonania na niej napisów w technologii podobnej do tej zastosowanej w rozbitej szybie
koszty ustawienia rusztowań i drabin
koszty prac ekspresowych