Comarch liderem ERP

Jak podało IDC w najnowszym raporcie dotyczącym rynku rozwiązań klasy ERP, Comarch znalazł się najwyżej wśród wszystkich polskich dostawców w tej kategorii systemów, osiągając wzrost przychodów o ponad 100% w stosunku do roku 2003 do prawie 9 mln USD.

Udział Comarch w rynku systemów ERP szacowany jest przez IDC na 6,3%. Od lipca 2005 Comarch rozpoczyna sprzedaż zagraniczną swojego najpopularniejszego systemu CDN XL na Ukrainie, Słowacji i Niemczech.

W klasyfikacji IDC wzięto pod uwagę również zagranicznych dostawców. W całościowym rankingu, Comarch zajmuje bardzo wysokie czwarte miejsce. W ubiegłym roku Comarch plasował się na 7 miejscu z 3,6% udziałem w rynku. - Dobre wyniki w 2004 r. potwierdzają pozycję Comarch jako solidnego dostawcy systemów ERP. W 2005 r. oczekujemy dalszego rozwoju i mamy nadzieję na zwiększanie udziałów w rynku dzięki precyzyjnemu pozycjonowaniu produktów, inwestowaniu

Reklama

w nowe technologie, oraz dalszej rozbudowie współpracy z ogólnopolską siecią partnerów, którzy wdrażają i świadczą kompleksowe wsparcie dla użytkowników systemów CDN. - mówi Zbigniew Rymarczyk Członek Zarządu Comarch S.A. Produkty klasy ERP firmy Comarch obejmują kompleksową linię rozwiązań CDN. Dla dużych przedsiębiorstw CDN Egeria, dla średnich CDN XL oraz dla mniejszych firm CDN OPT!MA.

W 2004 roku szczególnie dobrze radziły sobie firmy wykorzystujące kanał partnerski. Jeśli idzie o wzrost w następnych latach, to przewidujemy, że największy potencjał tkwi w segmencie MŚP oraz sektorze publicznym. Zeszły rok pokazał także, że rynek większych firm nie powiedział ostatniego słowa jeśli idzie o zakupy systemów ERP - podsumował raport Tomasz Słoniewski, starszy analityk z IDC Poland.

Firma Comarch zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne. W pierwszej kolejności system CDN XL trafi na rynek słowacki i ukraiński, a następnie do Niemiec. - Od lipca 2005 r. udostępnimy system CDN XL w wersji angielskiej i ukraińskiej na Ukrainie wykorzystując sieć zagranicznych oddziałów Comarch. Ponadto jeszcze w tym roku zamierzamy przygotować lokalizowane wersje na rynek Słowacki i Niemiecki. Liczymy na podpisanie pierwszych międzynarodowych kontraktów jeszcze w tym roku. Zespół produkcyjny zajmujący się przystosowaniem systemu na rynki międzynarodowe liczy już kilkanaście dedykowanych osób.- mówi Zbigniew Rymarczyk.

Rok 2004 r.

Comarch podpisał 267 nowych kontraktów i zwiększył ilość klientów pracujących na rozwiązaniach klasy ERP firmy Comarch (CDN Egeria, CDN XL) do ponad 800. Przychody Comarch w 2004 roku w zakresie rozwiązań ERP wzrosły do ponad 40 mln zł (wyniki firmy Comarch za 2004 r. to 330 mln zł). Wśród nowych klientów pozyskanych przez firmę w roku 2004 należy wymienić firmy takie jak: PKiN Sp. z o.o., Vistula SA, Kłodawa - Kopalnia Soli, Raiffeisen - Leasing Polska Sp. z o.o., Agencja Rynku Rolnego, BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o., Neonet, GrześMlecz Sp. z o.o., Sokołów, Lovely Look Sp. z o.o., Petro-Oil Podlaskie Centrum Sprzedaż, Cenowa Bomba, DRINKS Wojciechowscy Dystrybucja, Multichem Sp. z o.o.

Pozycja firmy Comarch w wybranych zestawieniach:

1 miejsce w przychodach z rozwiązań kierowanych dla branży handel hurtowy, 1.95 mln USD.

3 miejsce w przychodach ze zintegrowanych z ERP systemów Business Analytics ( moduły analityczne i raportujące) 0.85 mln USD.

Jak wynika z raportu IDC polski rynek rozwiązań klasy ERP wzrósł o 25.3% w 2004 r. w stosunku do roku 2003 (w 2003 r. podobny wzrost wyniósł 10%). Wartość rynku w 2004 r. wyniosła 135.53 milionów USD. W 2004 r. uległa zmianie struktura rynku - liczba graczy na rynku rozwiązań klasy ERP zmniejszyła się, na co wpłynęły fuzje i przejęcia. Czwarta pozycja w raporcie firmy Comarch pokazuje duże zainteresowanie rynku rozwiązaniami dla małych i średnich firm.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dolar | Comarch | firmy | idc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »