Członek nadzoru sieci Piotr i Paweł: Szukamy inwestora strategicznego

Sieć supermarketów Piotr i Paweł potwierdza, że szuka inwestora strategicznego. - Przygotowujemy memorandum dla potencjalnych inwestorów. Rozmowy z zainteresowanymi podmiotami zaczniemy na początku przyszłego roku - mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Robert Krzak, członek rady nadzorczej w sieci Piotr i Paweł.

Serwis wiadomościhandlowe.pl podał, że poznańska sieć supermarketów Piotr i Paweł rozpoczęła proces poszukiwania inwestora strategicznego, który mógłby przejąć większościowy pakiet udziałów w firmie. Wśród firm zainteresowanych inwestycją w największą rodzinną sieć handlową w Polsce wymieniane są inne sieci handlowe oraz fundusze inwestycyjne. Jednym z zainteresowanych miałby być Carrefour.

Robert Krzak potwierdza, że przy procesie poszukiwania inwestora współpracuje z bankiem BZ WBK i bankiem Santander.

- Chcemy rozpocząć rozmowy z inwestorami na początku przyszłego roku. Do tej pory odbyliśmy kilka wstępnych spotkań, aby rozpoznać, jakie może być zainteresowanie. Nie mamy jeszcze momorandum informacyjnego, prezentacji, ale pracujemy nad tym - mówi Robert Krzak.

Reklama

- Nie rozsyłaliśmy jeszcze naszej oferty, jednak mamy już listę potencjalnych z naszego punktu widzenia inwestorów - dodaje.

Jak poinformował Robert Krzak, spółka Piotr i Paweł nie podjęła jeszcze decyzji, czy dojdzie do sprzedaży udziału większościowego oraz, czy udziałowcem zostanie inwestor branżowy czy finansowy. Wszystkie te opcje będą brane pod uwagę.

Przedstawiciel sieci zdementował natomiast informację, że zakupem udziałów w Piotr i Paweł jest zainteresowany Carrefour. - Na pewno nie ma rozmów z Carrefourem - powiedział.

Robert Krzak tłumaczy, że decyzja o podjęciu poszukiwań inwestora podyktowana została sytuacją na rynku handlu w Polsce.

- Ta decyzja wynika z konkurencyjności na rynku. Nasza sieć rozwija się, ale konkurencja także rośnie i to tak szybko, że uznaliśmy, że potrzebujemy wzmocnienia. Stąd decyzja o poszukiwaniu partnera. Zależy nam na tym, bo uważamy, że firma stworzyła najmocniejszy polski brand handlowy i chcemy, by ten brand istniał i się rozwijał - mówi Robert Krzak.

Piotr i Paweł to firma rodzinna, stworzona przez Eleonorę Woś i jej synów. Obecnie Piotr Woś ma 48,6 proc. akcji w spółce, a jego brat Paweł - 39,12 proc. Dotąd Wosiowie rozwijali firmę samodzielnie, tworząc przez 26 lat działalności sieć 148 supermarketów, obecnych w różnych częściach kraju. [...]

dlahandlu.pl

Dowiedz się więcej na temat: Paweł | członek rady nadzorczej | inwestor | sieci | członek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »