European Start-up Days szansą na biznesowy sukces
Bezwodna myjnia samochodowa, inteligentny kosz na śmieci, interaktywna podłoga, personalizowany suplement diety, platforma społecznościowa dla influencerów - już za tydzień najbardziej innowacyjne pomysły na biznes zaprezentowane zostaną podczas konferencji European Start-up Days w katowickim Spodku.
Interia jest partnerem medialnym imprezy zaplanowanej na 11-12. maja. W jej trakcie stu laureatów konkursu Start-up Challenge spotka się z ekspertami i mentorami, politykami, przedsiębiorcami, organizacjami wsparcia biznesu, przedstawicielami mediów i doświadczonymi start-upowcami.
Do udziału w tegorocznej edycji konkursu Start-up Challenge zgłosiło się blisko 200 start-upów. Jury wyłoniło 100 najciekawszych, które zaprezentują się w Scale-up Alley - dedykowanej biznesowym wizjonerom przestrzeni katowickiego Spodka. Autorzy 18 najlepszych konceptów wystąpią nie tylko na scenach prezentacyjnych European Start-up Days, ale również Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, walcząc o zwycięstwo w swoich kategoriach.
Wśród wyróżnionych pomysłów znalazła się m.in. platforma społecznościowa dla influencerów - DDOB.com (Daily Dose of Beauty), zrzeszająca głównie przedstawicieli Pokolenia Z i Millenialsów, w tym kilka tysięcy młodych liderów opinii: blogerów, youtuberów i instagramowiczów. Realizuje niestandardowe kampanie dla klientów i zasięgowe kampanie na Instagramie, wykorzystując crowdsourcing w tworzeniu treści. Firmy budują komunikację do swej grupy docelowej poprzez jej liderów opinii. Do tej pory 150 tys. zdjęć na Instagramie otagowano hasztagami #ddob, #ddobinsta i #ddobgirl.
Jury doceniło także innowacyjne na skalę światową rozwiązanie firmy Beta Bio Technology. Polega ono na pozyskiwaniu wysoko oczyszczonego beta-glukanu białka i błonnika z owsa. Wyróżnikami projektu są specjalistyczne know-how, linia technologiczna, skala projektu i jego prozdrowotne działanie w przypadku chorób cywilizacyjnych.
Przed uczestnikami Europejskiego Kongresu Gospodarczego zaprezentowana zostanie również spółka Sky Tronic, która jako jedna z pierwszych na świecie pracuje nad technologią produkcji bezzałogowych statków powietrznych sterowanych za pomocą systemu wykorzystującego elementy sztucznej inteligencji - logikę rozmytą (FLC). Osią projektu jest algorytm sterowania i stabilizacji lotu, który sam monitoruje, ocenia oraz steruje obiektem rozwiązując problemy tak, jak czyni to ludzki mózg. Dzięki tej technologii sterowanie bezzałogowymi statkami powietrznymi będzie precyzyjniejsze i bezpieczniejsze w trudnych warunkach pogodowych i terenowych.
Ciekawostką w Scale-up Alley będzie BIN-e - inteligentny kosz zaprojektowany jako rozwiązanie dla inteligentnych budynków, firm zarządzających gospodarką odpadową w biurach i przestrzeniach publicznych, jak urzędy, lotniska, stacje kolejowe czy centra handlowe. BIN-e jako pierwsze urządzenie na rynku ma funkcjonalność rozpoznawania odpadów i unikalnego sortowania. Wykorzystuje inteligentny system uczenia maszynowego, bazując na sieciach neuronowych.
Przed uczestnikami European Start-up Days zostanie zaprezentowana również ekologiczna, bezwodna, mobilna myjnia samochodowa - Waterless. Metody bezwodnego mycia od dawna stosowane są w krajach, w których panuje deficyt wody. Zużywa się tutaj zaledwie ok. 300 mililitrów specjalistycznego środka, dzięki któremu samochód utrzymuje czystość przez 3-4 tygodnie, a środowisko naturalne pozostaje nienaruszone.
Gościem specjalnym European Start-Up Days będzie Maroš Šefčovič, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. unii energetycznej. Wraz z Jerzym Buzkiem, posłem do Parlamentu Europejskiego, byłym przewodniczącym Parlamentu Europejskiego i prezesem rady ministrów odwiedzi stoiska stu najlepszych start-upów zlokalizowane w Scale-up Alley. Uczestnicy konferencji będą mogli również wysłuchać jego wystąpienia nt. roli nowoczesnych technologii oraz początkujących i młodych przedsiębiorców w modernizacji gospodarczej i przejściu na czystą energię.
pb