FlixBus na szynach konkurencją dla Deutsche Bahn
FlixBus właśnie wjechał na szyny i oferuje już trzy dalekobieżne połączenia kolejowe w Niemczech.
Europejski potentat przewozów autokarowych FlixBus ma także odnogę kolejową. W Niemczech uruchomiono już trzecie połączenie i firma szykuje się do skoku za granicę. Jest to jednocześnie pierwszy prywatny konkurent dla Deutsche Bahn w sieci pociągów dalekobieżnych w RFN - poinformowało przedsiębiorstwo.
FlixTrain obsługuje od prawie roku dwie trasy: Berlin-Stuttgart i Kolonia-Hamburg oraz jedno połączenie nocne Hamburg- Loerrach. Dodatkowe wagony mają zwiększyć przepustowość między Berlinem i Stuttgartem o 30 proc. - zapowiedział FlixTrain. Od lipca kursować będą dodatkowe pociągi między Kolonią i Hamburgiem. Oznacza to, że po szynach będzie kursować siedem składów FlixTrain, zestawionych zazwyczaj z wysłużonych wagonów innych przewoźników. Ceny biletów są tam znacznie niższe niż normalna taryfa Deutsche Bahn.
Pod względem liczby pasażerów nie można jeszcze mówić o prawdziwej konkurencji: Deutsche Bahn miała pod koniec 2018 r. 274 składy tylko samych super ekspresów ICE, przewożąc 148 mln podróżnych, co jest nie nieporównywalne z 750 tys. pasażerów FlixBusa.
Po pomyślnym starcie w Niemczech przedsiębiorstwo chce prowadzić działalność także za granicą. - Złożyliśmy wnioski o przyznanie nam tras w Szwecji - powiedział rzecznik FlixBusa. Także tam firma chce połączyć ofertę swoich połączeń kolejowych z istniejącą już siecią swoich autobusów.
dpa/ma, Redakcja Polska Deutsche Welle