I półrocze w Kauflandzie: Podwyżki dla pracowników, duże środki na inwestycje i zmiany w komunikacji
700 mln zł na inwestycje w Polsce, podwyżki dla pracowników oraz duże środki na ich szkolenia, a także kolejna transza pożyczki od EBOiR na wsparcie ekspansji i rozwoju w Polsce - to najważniejsze wydarzenia związane działalnością sieci Kaufland w I półroczu br.
Kaufland dobrze radzi sobie w naszym kraju. W roku obrotowym 2016, zakończonym 28 lutego br. spółka Kaufland Polska osiągnęła ponad 10 mld złotych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o blisko 6 proc. r/r. z 9,5 mld złotych w 2015 r. Na wyniki finansowe Kauflandu w ubiegłym roku wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci, wzrost sprzedaży na dotychczasowej powierzchni (like for like) oraz zmiany asortymentu oferowanych produktów.
Kaufland ma wyniki zbliżone do swojej siostrzanej spółki Lidl, która osiągnęła w 2016 roku 13,7 mld zł przychodów przy trzykrotnie większej liczbie placówek (Lidl ma ich 600, Kaufland - 200). Średnia powierzchnia sklepów Lidla to 1400 mkw., a Kauflandu 2000 mkw.
Według najnowszych badań, w 2018 r. Lidl oraz Kaufland, które należą do Schwarz Group, osiągną przychód w wysokości 80 mld euro i wyprzedzą zarówno Carrefour, jak i Tesco, które były do tej pory liderami w Europie.
W roku obrotowym 2016 Kaufland przeznaczył na inwestycje ponad 500 mln złotych. W 2017 r. sieć planuje zwiększyć poziom inwestycji do ponad 700 mln z uwagi na planowane otwarcia pięciu nowych placówek oraz modernizacje istniejących. Kaufland w 2018 r. planuje uruchomienie kolejnych 5 sklepów.
- Wraz z rozwojem organicznym Kauflandu rośnie też kwota odprowadzanych przez sieć podatków. W roku obrotowym 2016 wyniosła ona około 600 mln złotych (CIT, VAT, PIT i inne) w tym około 50 mln wyniósł podatek dochodowy (CIT) płacony przez spółki z o.o. lub przez wspólników spółki komandytowej. Informacja o wysokości zapłaconego podatku dochodowego przez Kaufland w Polsce wynika ze złożonych deklaracji podatkowych CIT-8. - podała sieć.
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju pożyczył Grupie Schwarz Group 100 mln euro (ok. 427 mln zł) na wsparcie ekspansji i rozwoju działalności sieci Kaufland w Polsce. Pożyczkę przyznano w lipcu 2016 r., termin udostępnienia ustalono na styczeń 2017 r.
Pożyczkę poprzedzało przeprowadzenie due dilligence przez bank w siedzibie centrali Schwarz Group oraz Kaufland Polska a także wizyty w dwóch sklepach we Wrocławiu.
Według specyfikacji pożyczki, środki zostały przeznaczone m.in. na kwestie związane z ochroną środowiska, zdrowia, bezpieczeństwa pracy i operacjami w sklepach a także społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Przypomnijmy, że w 2015 roku media podawały, że należące do Grupy Schwarz sieci Lidl i Kaufland otrzymały prawie miliard dolarów na rozwój we wschodniej części Europy - m.in. od Banku Światowego i Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Wsparcie przyznane zostało po to, aby zapewnić mieszkańcom tych krajów tanią żywność, tworzyć nowe miejsca pracy i otwierać nowe rynki zbytu dla lokalnych producentów.
[...]
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl