Japończycy oferują nam 300 nowych miejsc pracy

Rozbudowa fabryki szyb samochodowych Pilkington Automotive Poland w Chmielowie to drugi etap inwestycji japońskiego koncernu NSG Group. Rozpoczęte działania zwiększą moce produkcyjne zakładu o 50 procent i utworzą 300 nowych miejsc pracy.

NSG Group, właściciel spółek Pilkington w Polsce, rozpoczął kolejny etap inwestycji w fabryce Pilkington Automotive Poland w Chmielowie, k. Tarnobrzega, gdzie powstają szyby samochodowe dla branży motoryzacyjnej. Kontynuacja działań zakłada rozbudowę zakładu produkcyjnego o dodatkowe ok. 30 tys. m kw., a także zakup nowej linii do hartowania szyb samochodowych w nowoczesnej technologii, wraz z linią do instalowania dodatkowych elementów na szybach bocznych laminowanych i z powłoką hydrofobową.

Dodatkowo działania przewidują zakup infrastruktury technicznej, wyposażenia technicznego, socjalnego i biurowego, niezbędnego do funkcjonowania linii. Na potrzeby nowej linii zostanie rozbudowany także budynek magazynowy, będący obecnie przedmiotem najmu. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu "Budowa nowego zakładu produkcji innowacyjnych szyb dla branży motoryzacyjnej". Łączne wydatki na kontynuację inwestycji wyniosą blisko 24 mln euro.

Reklama

- Program działań na lata 2011-2015 podzielony był na dwa etapy, z których pierwszy został ukończony, a obecnie rusza druga część inwestycji - mówi Ryszard Jania, prezes Pilkington Automotive Poland. - Oprócz rozbudowy zakładu planujemy instalację nowych linii do produkcji szyb bocznych i szyb bocznych laminowanych oraz stanowiska montażu dodatkowych elementów. Ten etap powinien zostać ukończony do końca 2015 roku, a jego efektem będzie 300 kolejnych miejsc pracy i wzrost produkcji szyb samochodowych marki Pilkington o 50 procent.

Fabryka w Chmielowie jest drugim, obok Sandomierza, zakładem produkcyjnym Pilkington Automotive Poland w Polsce. Powstają w niej innowacyjne szyby samochodowe dla czołowych światowych marek, takich jak General Motors, Ford, Volkswagen, Fiat, a także szyby do pojazdów ciężarowych MAN, DAF, Mercedes i Volvo. Docelowo na powierzchni 90 tys. m kw. będą działały linie do produkcji szyb przednich bocznych i tylnych, montażu elementów dodatkowych oraz magazynowanie wyrobów gotowych. Obecnie udział marki Pilkington w światowym rynku szyb samochodowych wynosi około 25 procent. Fabryki w Sandomierzu i Chmielowie dostarczają produkty zarówno na rynek krajowy jak i zagraniczny, ich łączny udział w rynku europejskim to obecnie ponad 10 procent. Po zakończeniu drugiego etapu inwestycji, udział szyb z polskich zakładów Pilkington w europejskim sektorze motoryzacyjnym wzrośnie do 15 procent.

Budowa fabryki szyb samochodowych Pilkington Automotive w Chmielowie, o łącznej wartości 450 mln zł, jest jedną z największych inwestycji zagranicznych ostatnich lat. W jej wyniku w chmielowskim zakładzie zatrudnienie znalazło już 800 osób, kolejnych 200 miejsc pracy utworzono w firmach kooperujących - zajmujących się transportem wewnętrznym, ochroną czy sprzątaniem. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 4.5 "Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

- - - - -

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach.

Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36 proc. zrealizowano w Europie, 23 proc. w Japonii, 15 proc. w Ameryce Północnej, a 26 proc. w pozostałych częściach świata.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: miejscem
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »