Mobile Games in Youth Work
Stowarzyszenie MANKO jest partnerem projektu ,,Mobile Games in Youth Work'' wspieranego przez europejski program Erasmus+. Ma on na celu zwiększenie potencjału pracowników, trenerów, liderów, a także podniesienie jakości sposobów, w jaki przekazują wiedzę młodym ludziom.
Jak to zrobić? Należy wprowadzić innowacyjne rozwiązania, które uczynią tę wiedzę bardziej przystępną, a sposób jej przekazywania bardziej dostosowany do potrzeb młodych, idących z duchem czasu, ludzi.
Program wdrożenia gier i aplikacji mobilnych w prace młodych został zainspirowany potrzebą rozwoju dotychczas stosowanych narzędzi. Młodzi ludzie współcześnie wciąż mają pod ręką swoje smartfony, czy tablety. Wszyscy jesteśmy włączeni w sieć - skutkuje to nie tylko przyswajaniem najświeższych informacji, ale też większą interakcją między ludźmi. Wciąż jednak można zauważyć lukę w istniejących mobilnych narzędziach szkoleniowych. Mimo wielu pojawiających się pomysłów, brakuje doświadczenia w ich wdrażaniu. Projekt ,,Mobile Games in Youth Work'' ma to zmienić. Jest skierowany do osób pracujących z młodzieżą w ośrodkach i organizacjach, trenerów prowadzących szkolenia, a także menadżerów centrów młodzieżowych i liderów organizacji zrzeszających młodych. Użytkownikami mogą być osoby zainteresowane przedsiębiorczością, edukacją międzykulturową czy ekologią.
Jakie są rezultaty projektu? Przede wszystkim powstanie gier i aplikacji dla młodzieży, dotyczących dziedzin powyżej wymienionych, dostępnych na urządzeniach mobilnych. Ponadto, przeanalizowanie istniejących już e-gier, e-narzędzi i metod szkoleniowych stosowanych w różnych krajach europejskich (Bułgarii, Niemczech, Słowenii, Włoszech czy Polsce) i ulepszanie ich. Program ma także szkolić nauczycieli i trenerów pracujących z młodymi - to właśnie oni mają wdrażać zaprojektowane innowacje.
Co ważne, program, szkoląc ludzi do pracy z młodzieżą, ma skutkować większym zaangażowaniem młodych ludzi, dostarczając solidnych narzędzi dostępnych w językach wszystkich partnerów projektu. Opracowane gry i aplikacje mają być dostępne za darmo we wszystkich krajach europejskich. Efektem tego przedsięwzięcia ma być również wzmocnienie współpracy w tej dziedzinie na szczeblu międzynarodowym.
KM