Najcenniejsze marki Polskie
Telekomunikacja Polska po raz drugi z rzędu została uznana za najbardziej wartościową polską markę w "Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek MARQA 2005" . W ocenie specjalistów marka TP jest warta ponad 3,2 miliarda złotych.
Marka jest uznawana za istotę współczesnej konkurencji. Dlatego zwycięstwo w rankingu najcenniejszych polskich marek jest dla TP najwyższym prestiżem, a jednocześnie zobowiązaniem do stałego podnoszenia jakości i wiarygodności - uważa Marek Hancke, Dyrektor Pionu Komunikacji Korporacyjnej.
TP jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w Polsce. Wśród firm telekomunikacyjnych jako pierwszą wymienia ją 57 proc. Polaków. Spontaniczną znajomość marki TP deklaruje 97 proc. badanych, a wspomaganą 100 proc., wynika z badań SMG/KRC.
Ranking najcenniejszych polskich marek zorganizowała redakcja dziennika "Rzeczpospolita" oraz firma doradcza Ernst&Young we współpracy z ACNielsen. Przewodniczącym kapituły konkursu był prof. Jerzy Hausner.
Według twórców rankingu łączna wartość 180 najcenniejszych polskich marek wynosi obecnie 26,1 miliarda złotych. Poza TP (3,2 mld zł) w trójce najcenniejszych polskich marek znalazły się Orlen (1,9 mld zł) i Era (1,4 mld zł).