Perfumy online na topie
Sprzedaż kosmetyków i perfum online jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu elektronicznego (e-commerce). W tym roku jego wartość wzrośnie o ponad 30 proc. i wyniesie 800 mln USD - wynika z raportu firmy analitycznej Forrester Research.
Według raportu, wartość całego światowego handlu elektronicznego wzrośnie w 2006 r. o 20 proc. i wyniesie 211,4 mld USD. Wartość całej sprzedaży online w segmencie FMGC (dóbr szybkozbywalnych) wyniesie 138 mld USD, co oznacza wzrost o 28 proc. Największą część rynku e-commerce stanowić będzie sprzedaż oprogramowania i sprzętu komputerowego oraz komponentów. Wartość tego segmentu e-commerce wyniesie 16,8 mld USD. Drugie miejsce w sprzedaży online pod względem wartości zajmie handel częściami samochodowymi - 15,9 mld USD.
Na trzecim miejscu będzie sprzedaż odzieży i obuwia. Wartość tego rynku osiągnie w 2006 r. 13,8 mld USD. Jednak najszybciej rozwijającym się segmentem sprzedaży online są kosmetyki i perfumy. W tym roku rynek ten wzrośnie o 30 proc., podczas gdy w okresie 2004-2005 wzrósł o 38 proc. Jak przewiduje Forrestere Research, wzrost rzędu 40 proc. w 2007 roku "nie byłby niczym dziwnym". Jak twierdzą autorzy raportu, wzrost sprzedaży kosmetyków i perfum, nie tyle został spowodowany powiększeniem asortymentów w sprzedaży online, ile gwałtownym wzrostem liczby stron i witryn, na których handluje się kosmetykami. Według raportu, sprzedaż online staje się też coraz ważniejszym kanałem dystrybucji dla "normalnych" sieci i sklepów. Ponad połowa z nich stworzyła już na swoich stronach mechanizmy sprzedaży kosmetyków bądź perfum i stosuje różnego typu obniżki i rabaty dla kupujących online.