Reklama

Poczta dla firmy bez własnej domeny? To ogromny błąd!

Od kilku tygodni holding Alphabet zapowiada możliwość przejścia użytkowników darmowego Google G Suite do Google Workspace Essentials Starter Edition, jako odpowiedź na zagrożenie odpływu klientów do tańszych rozwiązań. W porównaniu do Google Workspace, Essentials Starter Edition nie oferuje poczty dla firmy we własnej domenie, co może się okazać przeszkodzą nie do zaakceptowania dla biznesowych użytkowników. Dowiedz się, dlaczego skrzynka we własnej domenie jest aż tak istotna.

Rezerwacja adresu

Jeśli jeszcze zastanawiasz się nad założeniem własnej działalności, mimo wszystko warto zaopatrzyć się w domenę z atrakcyjną, zapadającą w ucho nazwą, aby w przyszłości nie musieć zadowalać się mniej atrakcyjnymi domenami. Coraz częściej internauci też wykupują domeny wraz ze skrzynką z własnym imieniem i nazwiskiem, np. Im Imie@nazwisko.pl. Stawianie własnej strony www ze skrzynką jest z roku na rok coraz prostsze, dlatego więcej osób decyduje się na ten krok, choćby po to, by móc rozsyłać CV ze skrzynki we własnej domenie z linkiem do własnej strony www. W ten sposób zwiększają szansę na wyróżnienie się w oczach rekruterów. 

Reklama

Poczta dla firm a wiarygodność

Firmy posiadające adres email we własnej, unikalnej domenie zyskują zaufanie na start w przeciwieństwie do tych, które mają w nazwie np. twojafirma@gmail.com. Obecnie zakup domeny i podpięcie jej do serwera jest proste i stosunkowo tanie, wciąż jednak wymaga większego nakładu pracy niż założenie strony w popularnych usługach CMS (z ang. Content Management System). Dlatego poczta dla firmy we własnej domenie jest bardziej wiarygodna i użytkownicy chętniej korzystają z usług/produktów firm, która ją posiada. Kwestia wiarygodności i zaufania szczególnie dzisiaj jest istotna, ze względu na coraz większą świadomość w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Każdego dnia pojawiają się doniesienia o nowych metodach przechwytywania wrażliwych danych, tym bardziej musisz mieć świadomość, na jakie aspekty zwracać uwagę, aby zyskać zaufanie. Więcej na ten temat znajdziesz w linku tutaj

Profesjonalizm

Poczta dla firmy we własnej domenie to również dowód, że na poważnie zajmujesz się produktem lub usługą, która za nim stoi. Klienci, którzy inwestują swoim czasem w relacje z firmą działającą pod własną domeną, z reguły mają wyższe wymagania, ale i są w stanie wydawać więcej pieniędzy. To kolejny argument za skrzynką we własnej domenie - przyciągasz klientów, którzy znacznie przyspieszą rozwój Twojej firmy. Naturalnie wiele zależy od nazwy samej domeny, o czym dowiesz się z kolejnego punktu.  

Budowanie marki

Nazwa skrzynki firmowej jak i link do strony www stanowią jedno z pierwszych i najważniejszych narzędzi promocji. Chwytliwa, zapadająca w pamięć nazwa sprawi, że przyszli i obecni klienci łatwiej Cię zapamiętają, co może przyczynić się do lepszego odbioru Twojej marki. Wybieraj krótkie domeny, pozbawione liczb, spacji lub innych znaków specjalnych, np. Google.com, Intel.com, Interia.pl. Jeśli zdecydujesz się na nazwę domeny, która wprost informuje, jakiego rodzaju usługi oferujesz, pozwoli to zaoszczędzić środki na reklamę, ponieważ nie będzie potrzeby tłumaczyć, co kryje się na abstrakcyjną nazwą. Również pamiętaj, że adres email i link do Twojej strony będą promowane na wizytówkach, ulotkach, w reklamie internetowej i różnych innych miejscach, dlatego warto przemyśleć nazwę domeny, aby również dobrze prezentowała się na innych materiałach reklamowych.  

Krótsze adresy

Posiadanie skrzynki we własnej domenie ma również niebagatelne znaczenie w kwestii organizacji wewnętrznej komunikacji w firmie. Poczta dla firmy z własną domeną umożliwia tworzenie znacznie krótszych adresów mailowych, które łatwiej zapamiętać i będą korzystniej prezentować się na stronie www. Zamiast używać adresu administracjanazwafirmy@gmail.com lepiej zastosować administracja@nazwafirmy.com. Poza ułatwieniem komunikacji, takie rozwiązanie daje znacznie więcej możliwości pod względem technicznym. Interia Pakiet dla Firm daje dostęp do panelu administracyjnego, który umożliwia tworzenie dodatkowych aliasów oraz osobne skrzynki pocztowe w ramach domeny.  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | poczta elektroniczna | domena | własna firma | pakiet dla firm

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »