Poczta Polska planuje zatrudnić dwa tys. pracowników

Poczta Polska planuje w okresie przedświątecznym zatrudnić dwa tys. nowych pracowników - podała we wtorek w komunikacie spółka.

Jak czytamy w komunikacie, w okresie przedświątecznym operator planuje zatrudnienie pracowników sortowni, listonoszy oraz kierowców z uprawnieniami do prowadzenia pojazdów do i powyżej 3,5 t.

Podano, że zainteresowani mogą pracować zarówno na podstawie umowy o pracę, jak i umowy zlecenia. Szczególnie poszukiwani są pracownicy w Bydgoszczy, Białymstoku, Olsztynie, Gdańsku, Szczecinie, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Kielcach, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie.

Jak zaznaczyła dyrektor zarządzająca Pionem Kapitału Ludzkiego w Poczcie Polskiej Agnieszka Grzegorczyk, dzięki temu że sieć placówek oraz sortownie znajdują się w całej Polsce, każdy chętny może znaleźć zatrudnienie niedaleko swojego miejsca zamieszkania.

Reklama

W komunikacie przypomniano, że w ramach zeszłorocznej kampanii świątecznej realizowanej pod hasłem "Sprezentuj sobie pracę", Poczta Polska zatrudniła blisko 3,7 tys. osób, następnie podczas tegorocznej kampanii wiosennej 2,3 tys. osób, a podczas kampanii wakacyjnej zakończonej pod koniec września br. ponad 4,3 tys. osób.

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku, zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, z czego ponad 2,2 proc. zatrudnionych to osoby z niepełnosprawnościami. Ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych w 2023 r. będzie warty ok. 12 mld zł - podała w komunikacie Poczta Polska. Oznacza to wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu do wyników z ubiegłego roku.

Jak wynika z najnowszego raportu Poczty Polskiej pt. "Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce od 2014 r. do 2023 r., 2018 roku operatorzy KEP obsłużyli ponad 476 mln paczek, czyli o 75 proc. więcej w porównaniu do danych z 2014 roku. Wartość rynku wyniosła 6,95 mld zł (wzrost o 60 proc. w stosunku do 2014 roku).

"Prognozuje się, że w 2023 roku operatorzy KEP obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli ponad dwa razy więcej niż w 2017 r." - napisano. Dodano, że średni wskaźnik rocznego wzrostu w latach 2019-2023 wyniesie 11 proc.

Według Poczty, decydujący wpływ na dynamiczny wzrost rynku KEP ma rozwój nowoczesnych technologii i coraz bardziej powszechny internet. "Zgodnie z danymi GUS, dostęp do internetu w gospodarstwach domowych kształtował się w 2010 roku na poziomie 63 proc., natomiast w 2018 roku było to już 84 proc" - wskazano. "W ostatnich latach rośnie zainteresowanie eZakupami, a konsekwencją każdej transakcji jest nowa przesyłka".

Jak zaznaczył autor raportu i menedżer ds. rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej Michał Gawryluk, "tradycyjne zakupy, takie jak produkty elektroniczne, odzież, książki czy też zabawki zostały uzupełnione o nowe artykuły, które wcześniej klienci kupowali w tradycyjnych sklepach". - Coraz częściej w e-sklepach Polacy zamawiają lekarstwa, żywność czy też artykuły budowlane - dodał.

Wskazano, że na początku obecnej dekady polski rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych rozwijał się w tempie 7-8 proc., a roczne wolumeny szacowane były na poziomie 175-190 mln paczek. "Wzrost wolumenów wymusza na operatorach wprowadzanie kolejnych zmian. Jeszcze kilka lat temu nowością był SMS od kuriera z informacją o przesyłce. Dziś coraz większym zainteresowaniem cieszy się możliwość odebrania przesyłki w sieci click&collect. Poczta Polska wspólnie z partnerami stworzyła największą sieć Odbiór w Punkcie" - czytamy.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Nieplanowane | Poczta Polska | przesyłka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »