"Puls Biznesu": Polki wciąż boją się biznesu

Kobiety chcą mieć własny biznes. Ale obawiają się, że nie mają wystarczającej wiedzy, by prowadzić działalność gospodarczą - stwierdza "Puls Biznesu".

64 proc. Polek jest pozytywnie nastawionych do pomysłu otwarcia własnego biznesu - wynika z badań GfK dla firmy Amway. Według raportu spółki jest to jednak nadal jeden z niższych wskaźników w Europie.

Co trzecia respondentka (35 proc.) wyobraża sobie otwarcie własnej firmy i jest w stanie rozważyć taką możliwość. Ale według badań panie zniechęca konieczność podejmowania wyzwań, z jakimi wiąże się prowadzenie własnej działalności. Barierą jest też niepewność związana z tym, czy na pewno mają wystarczającą wiedzę oraz brak informacji o dostępności szkoleń dla biznesowych debiutantów.

Reklama

Jak wynika z badań, 47 proc. kobiet w Polsce nie czuje się wystarczająco przygotowanych do prowadzenia własnej firmy. I z tych powodów 48 proc. przyznaje, że obawia się rozpoczęcia własnej działalności.

Badanie przeprowadzono w 14 krajach, uczestniczyło w nim ponad 13 tys. osób w wieku powyżej 14 lat; w Polsce wzięło w nim udział tysiąc kobiet i mężczyzn.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: puls | Puls Biznesu | firmy | własny biznes
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »