Reklama

"Puls Biznesu": Polskie firmy maszerują za granicę

Polska staje się powoli za ciasna dla naszych firm i to odróżnia je od amerykańskich czy zachodnioeuropejskich konkurentów - pisze "Puls Biznesu", przytaczając wnioski z badania w 21 rozwiniętych państwach świata.

Przeprowadził je instytut badawczy uniwersytetu w Oxford i firma informatyczna SAP.

Reklama

O ile zagraniczne przedsiębiorstwa na pierwszym miejscu stawiają poprawę wydajności, to dla polskich najważniejszym zadaniem na przyszłość jest ekspansja zagraniczna - wskazuje prezes SAP Polska Grzegorz Rogaliński.

I dopiero na kolejnych miejscach nasze firmy stawiają cięcie kosztów czy wzrost wydajności.

Jak wynika z badania, 37 proc. naszych firm jest obecnych na przynajmniej 6 zagranicznych rynkach, a za 3 lata odsetek ten wzrośnie do 50 proc. Podobnie będzie z przychodami - teraz tylko 6 proc. firm może pochwalić się, że te z zagranicy stanowią ponad 40 proc., ale w ciągu 3 lat taki próg ma osiągnąć już co piąte przedsiębiorstwo.

Dowiedz się więcej na temat: firma | przegląd prasy | Puls Biznesu | Polskie | zagranica

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »