"Puls Biznesu": Przedsiębiorcy nie doceniają zalet certyfikatu ISO 9001
Większość polskich firm wyrabia certyfikat jedynie ze względu na wymagania kontrahentów. Nie znają płynących z niego korzyści - informuje "Puls Biznesu".
- Wdrożenie systemu zarządzania jakością pozwala m.in. na podniesienie pozycji przedsiębiorstwa na rynku i poprawę jego wizerunku. Gwarantuje ponadto wzrost jakości wykonywanych usług lub wytwarzanych towarów - mówi Marcin Chorąży, właściciel DJB Doradztwo.
Zdaniem Danuty Kędzierskiej, specjalisty ds. rozwoju i integracji usług w TUV Rheinland Polska, szczyt certyfikacji na polskim rynku przypadł na rok 2005, co wiązało się to m.in. z dofinansowaniami do wprowadzenia systemu zarządzania jakością.
Na spadek popularności systemu zarządzania jakością wskazuje Janusz Juchniewicz. - Wiele organizacji zrezygnowało z utrzymania certyfikatów lub je zawiesiło, co widać po ilości zleconych audytów - tłumaczy Janusz Juchniewicz, auditor wiodący TUV Nord Polska, Biuro Doradztwa Gospodarczego.