Sprzedaż w Internecie - kiedy warto zacząć?

Sklep internetowy daje ogromne możliwości sprzedaży. Widać to bardzo dobrze po ostatnich wynikach badań stale dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. To jedna z tych branż, którym pandemia przysłużyła się ogromnie, a ten wzrostowy utrzymuje się tutaj cały czas. Wiele osób boi nie jednak inwestować na początek w budowę sklepu internetowego. Czy można zacząć inaczej?

Jak wygląda sprzedaż w Internecie?

Na pytanie, co sprzedawać w Internecie, odpowiedź brzmi "właściwie wszystko". Są oczywiście produkty, które przez internet kupujemy chętniej (biżuteria, kosmetyki, obuwie, artykuły RTV i AGD, natomiast dobrze poprowadzone sprzedaż w sklepie internetowym może objąć właściwie każdy produkt. Pokazują to choćby dynamicznie rozwijające się sklepy ze zdrową żywnością, produktami od lokalnych rolników, gotowymi daniami przygotowywanymi ręcznie przez okoliczne gospodynie domowe. Z możliwości sprzedaży internetowej dynamicznie korzysta rękodzieło, branża artystyczna, osoby sprzedające unikatowe i wyjątkowe projekty. W sklepach internetowych można wystawić produkty bardzo różnorodne. Kluczowe jest jednak odpowiednie dotarcie do potencjalnych klientów. W sprzedaży online umiejętność generowania leadów i ruchu na stronie to absolutnie fundamentalna sprawa, wymagająca odpowiedniego przygotowania. Istnieją jednak inne możliwości sprzedaży. Zamiast stawiać stronę internetową, możesz sprzedawać przez platformę zakupową. Jeśli jednak pytanie brzmi kiedy zacząć, odpowiedź jest tylko jedna — teraz. Nie korzystając z e-commerce, ograniczasz sobie kanały sprzedaży. Sprzedaż online pozwala je zaś dynamicznie poszerzyć. 

Reklama

Sklepy internetowe czy platformy zakupowe?

Sprzedaż internetową możesz prowadzić na dwa sposoby. Jedno rozwiązanie to postawienie własnej strony internetowej. Tutaj jesteś sobie szefem, ty ustalasz sposób prezentacji produktów, ceny, formy sprzedaży, generujesz ruch wyłącznie na swoje produkty. Sprzedaż internetowa w tym przypadku wymaga jednak zaangażowania w promocję sklepu, odpowiednią jego optymalizację, pozycjonowanie np. za pomocą dodatkowych treści umieszczanych na stronie. Kosztuje oczywiście samo postawienie strony. 

Osoby sprzedające zabawki edukacyjne, rękodzieło lub inne limitowane produkty, sprzedawcy rozpoczynający dopiero swoją karierę w sieci nie zawsze chcą tak dużo czasu i środków inwestować w sprzedaż w Internecie. W związku z tym dużym zainteresowaniem cieszą się platformy zakupowe. Pozwalają one na legalną sprzedaż produktów — wystawiając swoją ofertę np. na Allegro, przygotowujesz jedynie zdjęcia, opisy produktów, ustalasz formy dostawy czy płatności, natomiast nie musisz inwestować w stronę. Taki handel online jest ciekawym rozwiązaniem zarówno dla początkujących w e-commerce, jak i tych, którzy mają swoją stronę w sieci, ale platformę zakupową traktują jako kolejny kanał sprzedaży. 

Własny sklep internetowy — kiedy to się opłaca?

Najlepiej sprzedawać swoje produkty przez kanały, które przynoszą klientów i doprowadzają do realizacji zamówienia. Strona internetowa, która nie jest odpowiednio promowana, zoptymalizowana czy wypozycjonowana może przynosić ograniczone zyski, często niższe niż sprzedaż tych samych produktów prowadzona przez platformę zakupową. Jeśli jednak chcesz rozwijać markę, budować jej świadomość, tworzyć stałe grono odbiorców, generować zaangażowanie i tworzyć więzi z klientami, strona internetowa to konieczność. Warto jednak wtedy zainwestować w nią odpowiedni czas i środki. Można pomyśleć nie tylko o ciekawym designie i optymalizacji, ale i dodatkowych materiałach, publikacjach, e-bookach do pobrania, które będą stanowiły wartość dodaną strony i sklepu internetowego.

materiały promocyjne partnera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »