Strona internetowa dla firmy, która sprzedaje. Jak ją stworzyć?
Aby twoja strona internetowa stała się miejscem sprzedaży, musisz pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Atrakcyjna oferta, grafika, formularz kontaktowy – to tylko niektóre elementy, które mogą przyczynić się do zwiększenia ilości zamówień. Co więc zrobić, aby znacznie zwiększyć szanse twojej strony www na generowanie sprzedaży?
Wciąż można trafić na strony www, z których ciężko dowiedzieć się, co w zasadzie oferują. Użytkownicy wręcz zmuszani są do przeklikiwania całych serwisów, aby dostać się do zakładki, gdzie jasno jest przedstawiona oferta sprzedażowa. W najgorszym wypadku jest napisana tak lakonicznym językiem, że ciężko zrozumieć, co w zasadzie takiej firmie można zlecić lub od niej kupić.
Jeśli chcesz wyprzedzić swoją konkurencję i maksymalnie skrócić czas sprzedaży swoich produktów lub usług, na początek zadbaj o to, aby dosłownie po kilku sekundach potencjalny klient mógł zrozumieć, co oferujesz. Taka informacja powinna znajdować się na stronie głównej, tak, aby zaraz po wejściu użytkownik mógł się z nią zapoznać. Zastanawiasz się pewnie, czy od razu powinna znajdować się tam informacja o cenie. To zależy. Jeśli świadczysz różne usługi, wówczas możesz cenę zamieścić na odpowiedniej zakładce, a na stronie głównej — sam tekst z zakresem działalności z wymienionymi usługami. W sytuacji, gdy oferujesz prostą usługę lub produkt, możesz wspomnieć o cenie. Wszystko zależy od rodzaju działalności, a przede wszystkim — preferencji twoich klientów. Zadbaj również o to, aby tekst był napisany większą czcionką, aby osoby korzystające ze smartfonów mogły je łatwo odczytać na mniejszych ekranach.
Czy jeśli masz konkretną i atrakcyjną ofertę, to znaczy, że zaczniesz niemal automatycznie pozyskiwać więcej klientów? Niekoniecznie. Żeby twoja strona internetowa faktycznie generowała zamówienia, musisz poprowadzić przez nią swoich klientów. Kiedy użytkownik zapozna się z twoją ofertą, musi od razu wiedzieć, co zrobić, aby z niej skorzystać, i jak to zrobić. Tak więc musisz zadbać o tzw. zawołanie do działania (z ang. call to action). Jest to najczęściej fragment tekstu lub przycisk zachęcający użytkownika do wykonania akcji, na jakiej ci zależy. W tym przypadku to będzie zakup. Najczęściej spotykanymi zawołaniami do działania są "KUP TERAZ", "SPRAWDŹ", "WYPRÓBUJ" itp. Jeśli chcesz, aby użytkownik kupił twój produkt, to słusznym wyborem wydaje się zastosowanie zawołania "KUP TERAZ". Niestety, jak to zwykle bywa - to zależy. Jeśli chcesz zachęcić użytkownika, aby skorzystał z atrakcyjnej promocji, np. ograniczonej czasowo, to jest dobry pomysł. Jeśli z kolei oferujesz rozbudowany produkt lub usługę, lepiej skorzystać z zawołań typu "SPRAWDŹ" lub "CZYTAJ WIĘCEJ", aby użytkownik nie bał się, że po kliknięciu faktycznie nabędzie produkt, tylko będzie mógł zapoznać się ze szczegółami, aby potem na spokojnie podjąć decyzję.
Konkretna, atrakcyjna oferta i zawołanie do działania to naprawdę dużo. Jeśli chcesz, aby potencjalni klienci znajdowali twoją stronę poprzez wyszukiwarkę (np. Google), koniecznie tworząc tekst, zapoznaj się z dobrymi praktykami związanymi z pozycjonowaniem. Ich przestrzeganie może znacznie zwiększyć szansę, że klient przyjdzie do ciebie zupełnie sam, bez wydawania budżetów na płatną reklamę. Dobrze zoptymalizowana treść może pomóc wygrać walkę z konkurencją. Jakie są więc jedne z kluczowych zasad, które trzeba przestrzegać, przygotowując tekst po SEO?
- stosuj słownictwo, którym posługują się twoi klienci, poszukując usług takich, jakie oferujesz,
- pamiętaj o dodawaniu zdjęć wraz z opisami, aby roboty Google mogły szybko zweryfikować, co się na nich znajduje,
- używaj wypunktowań, pogrubiaj najważniejsze informacje,
- unikaj wodolejstwa, treści, które nie dają wartości użytkownikowi (np. historia firmy na stronie głównej).
A jak długi powinien być tekst? Tutaj zastanów się, w jakim celu go tworzysz. Jeśli to jest tekst oferty sprzedażowej, to powinien być na tyle długi, aby dostarczyć użytkownikowi kluczowych informacji do podjęcia decyzji o wysłaniu do ciebie prośby o ofertę lub złożeniu zamówienia. Jeśli z kolei celem tekstu jest po prostu skierowanie użytkownika do zapoznania się z Twoimi usługami, musi zawierać taką ilość informacji, która przekona go do tego kroku. Nie więcej, nie mniej. Bardzo przyda ci się znajomość swoich klientów, jak bardzo szczegółowych informacji potrzebują, aby złożyć zamówienie.
Pod kątem sprzedaży to najważniejsze dla Ciebie miejsce. To tutaj chcesz, aby wylądował każdy użytkownik i złożył zamówienie na twój produkt lub usługę. Formularz kontaktowy powinien być maksymalnie prosty w obsłudze i dobrze się prezentować zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na zwykłych laptopach lub komputerach. Ponadto powinien mieć funkcję autouzupełniania, dzięki czemu użytkownik może błyskawicznie wstawić swój adres e-mail bez ręcznego wpisywania.
Pamiętaj również o uwierzytelnianiu użytkowników. W ten sposób zabezpieczysz się przed działaniem robotów, które mogą sztucznie generować zapytania tylko po to, aby obciążyć twoją stronę i uniemożliwić jej normalne funkcjonowanie. Sprawdzonym sposobem jest captcha, której celem jest zabezpieczenie formularza w taki sposób, aby zapytania, które przez niego spływają, pochodziły tylko od prawdziwych użytkowników, a nie robotów.
Wygląd ma znaczenie. Szczególnie branże takie jak fryzjerska, kosmetyczna czy odzieżowa przykładają ogromną wagą do oprawy graficznej oraz zdjęć swoich produktów lub usług. Dzieje się tak, ponieważ produkt lub usługa zaprezentowana w odpowiednim kontekście (np. zdjęcie z imprezy, gdzie model ma na sobie koszulkę danej marki) potrafi skutecznie przekonać do zakupu. Jeśli więc chcesz, aby twoja strona internetowa skuteczniej przyczyniała się do sprzedaży, zadbaj o jej wygląd, stosując estetyczne grafiki oraz zdjęcia. Mając Interia Pakiet dla Firm, możesz wybierać spośród 40 szablonów, dostosowanych pod urządzenia mobilne i zgodnych z obecnie obowiązującymi trendami.
W poszukiwaniu zdjęć warto skorzystać z serwisów, gdzie możesz je pobrać nawet za darmo (np. pexels, pixabay oraz freepik). Na stronach z darmowymi zdjęciami możesz znaleźć mnóstwo atrakcyjnych propozycji, odpowiadających potrzebom twojej strony www.
Zadowolony klient, który chwali jakość twoich usług lub produktów, potrafi skutecznie przekonać niezdecydowanych do skorzystania z Twojej oferty. Jeśli tylko otrzymasz pochwałę w formie wiadomości e-mail, w rozmowie w cztery oczy lub w jakikolwiek inny sposób, koniecznie pochwal się taką informacją na swojej stronie. Czasem wystarczy dodać zdjęcia z udanych realizacji lub pisemne referencje (w pliku .docx lub .pdf), aby znacznie podnieść wiarygodność swojej firmy. Ten wyróżnik może znacznie zwiększyć szansę, że potencjalny klient skorzysta z twoich usług lub zakupi twój produkt. Dlaczego to tak istotne? Kiedy potencjalny klient uświadomi sobie określoną potrzebę, znajdzie dostawców i porówna ich ofertę, potrzebuje dodatkowego impulsu, który zapewni go, że podejmuje słuszną, przemyślaną decyzję, z którą będzie się czuł bezpiecznie. Takim impulsem są właśnie rekomendacje lub zapewnienie o ilości zadowolonych klientów itp.
Świat idzie w kierunku urządzeń mobilnych. Według badania Mind the gap: Polska Zmiany na rynku mediów w Polsce w latach 2012-2021, coraz więcej osób chcących coś kupić, sięga do swojego telefonu. Podobnie postępują i twoi klienci! Dlatego daj im możliwość, wygodnie złożyć zamówienie przez stronę internetową lub chociaż zapoznać się z usługami, lub produktami. W przeciwnym wypadku mogą uciec ci sprzed nosa dodatkowe szanse na zarobek. Strona wizytówkowa każdego użytkownika Interia Pakiet dla Firm tworzona jest w technologii RWD (z ang. responsive web design), dzięki czemu twoi potencjalni klienci mogą wygodnie poruszać się po niej, zarówno poprzez przeglądarkę w laptopie, jak i na smartfonie (np. tekst jest napisany dużą czcionką, można po niej swobodnie nawigować za pomocą kciuka).