Reklama

Szara strefa utrudnia życie przedsiębiorcom. A tobie?

Co ogranicza rozwój polskich przedsiębiorstw? Aż 66,7 proc. firm stwierdza, że prowadzenie działalności gospodarczej utrudnia konkurencja firm funkcjonujących w szarej strefie - takie wnioski płyną z badania Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie zdaniem przedsiębiorców, 32,5 proc. ogółu zatrudnienia to zatrudnienie na czarno, a 29,9 proc. ogółu obrotów to obroty ukrywane przed fiskusem.

W Sejmie odbyła się konferencja "Konkurencyjność MMŚP 2014", w trakcie której główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan, dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek zaprezentowała wyniki badania wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wynika z niego, że firmy mają wiele powodów do narzekania, a jednym z nich jest złe prawo.

Reklama

Jak wynika z raportu, ok. 50 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw twierdzi, że przez złe regulacje prawne firmy nie zwiększają zatrudnienia. Ok. 70 proc. badanych firm dokuczają za wysokie podatki oraz nieprzejrzyste prawo podatkowe. Zdaniem autorów raportu nieprzyjazne przedsiębiorcom regulacje mają duży wpływ na rozrastanie się szarej strefy.

Zdaniem 66,7 proc. badanych firm, szara strefa stanowi dla nich konkurencję i w dużym stopniu utrudnia im funkcjonowanie na rynku. Co więcej, zdaniem przedsiębiorców, aż 32,5 proc. ogółu zatrudnienia to zatrudnienie bez umowy. To nieco mniej niż rok temu (o 0,7 p.p.), ale już o 3,6 p.p. więcej niż w 2011 roku. Dodatkowo, zdaniem badanych, aż 29,9 proc. obrotów w firmach jest ukrywane przed organami państwa. To o 0,5 p.p. więcej niż w 2013 roku.

A twoim zdaniem, co najbardziej zachęca Polaków do działalności w szarej strefie? Weź udział w badaniu

Dowiedz się więcej na temat: działalność gospodarcza | szara strefa | przedsiębiorca

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »