UOKiK: Vision Express wprowadzał klientów w błąd
Firma Vision Express ma zapłacić ponad 194 tys. zł kary za to, że wprowadzała klientów w błąd reklamą telewizyjną dotyczącą kupna okularów "3 w 1" - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.
Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły reklamy telewizyjne oferty "3 w 1".
"Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: +() A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary+. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis" - czytamy w komunikacie Urzędu.
W rzeczywistości - jak wskazał Urząd - klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.
"W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd" - czytamy. Urząd podał, że przedsiębiorca odwołał się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK przypomina, że każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie, bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.
Urząd przypomniał, że konsumenci mogą uzyskać pomoc m.in. pod numerem telefonu 800 007 707.
Poniżej w załączniku DECYZJA UOKiK RPZ 14 2014 w formacie PDF.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze