UOKiK: Vision Express wprowadzał klientów w błąd

Firma Vision Express ma zapłacić ponad 194 tys. zł kary za to, że wprowadzała klientów w błąd reklamą telewizyjną dotyczącą kupna okularów "3 w 1" - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Jak poinformował UOKiK, postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły reklamy telewizyjne oferty "3 w 1".

"Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: +() A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary+. Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis" - czytamy w komunikacie Urzędu.

W rzeczywistości - jak wskazał Urząd - klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.

Reklama

"W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd" - czytamy. Urząd podał, że przedsiębiorca odwołał się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomina, że każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie, bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

Urząd przypomniał, że konsumenci mogą uzyskać pomoc m.in. pod numerem telefonu 800 007 707.

Poniżej w załączniku DECYZJA UOKiK RPZ 14 2014 w formacie PDF.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Załączniki

Dokument.pdf
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | błędów | klient | klienci | reklamy | okulary
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »