Virtu otworzy nowy zakład w Zawierciu za 80 mln zł

W pierwszym kwartale przyszłego roku firma Virtu, wyspecjalizowana w produkcji chłodzonych dań gotowych, otworzy nowy zakład produkcyjny w Zawierciu (Śląskie). Dzięki wartej 80 mln zł inwestycji pracę znajdzie ok. 130 osób.

W pierwszym kwartale przyszłego roku firma Virtu, wyspecjalizowana w produkcji chłodzonych dań gotowych, otworzy nowy zakład produkcyjny w Zawierciu (Śląskie). Dzięki wartej 80 mln zł inwestycji pracę znajdzie ok. 130 osób.

Nowy zakład, budowany w pobliżu istniejącego, będzie mieć powierzchnię 15 tys. m kw., co w połączeniu z obecną fabryką da łączną powierzchnię 25 tys. m kw. Tym samym - jak podała spółka - będzie to największa fabryka w tej kategorii w Polsce.

Powstająca w zawierciańskim parku przemysłowo-technologicznym inwestycja umożliwi poszerzenie oferty spółki, dostarczającej dziś na rynek ponad sto różnorodnych produktów, od klasycznych pierogów po egzotyczne dania kuchni świata.

Dyrektor zarządzający Virtu Grzegorz Cielecki ocenia, że warte 80 mln zł przedsięwzięcie ma duże znaczenie dla lokalnego rynku pracy. "Zakład da dodatkowo około 130 nowych miejsc pracy; w połączeniu z obecnymi 680 etatami w macierzystym zakładzie zatrudnimy łącznie ponad 800 osób" - zapowiedział dyrektor, cytowany we wtorkowym komunikacie prasowym Virtu.

Reklama

Nowy zakład ma umożliwić m.in. produkcję i szybkie wdrożenie na rynek nowych dań. Fabryka będzie korzystać z zaawansowanej technologii gwarantującej jakość produktów. "Tym samym Virtu wyznacza kierunki rozwoju branży FMCG (ang. fast-moving consumer goods - produkty szybkozbywalne) w Europie" - podali przedstawiciele firmy.

Według zapowiedzi, nowy zakład rozpocznie pracę w pierwszym kwartale 2018 roku. Wcześniej przeprowadzony będzie nabór pracowników.

Virtu od 1992 r. jest producentem dań gotowych, które co roku trafiają do ponad 10 mln domów w Polsce i innych krajach. Głównym założeniem firmy jest oferowanie produktów łatwych i wygodnych w przygotowaniu - nawet w ciągu 3 minut.

Jak wynika z badań Panelu Gospodarstw Domowych GfK, firma Virtu zanotowała największe udziały w rynku dań gotowych w Polsce. Badania dowodzą, że w tej grupie produktów Polacy najbardziej lubią pierogi, a zakupy najchętniej robią w dyskontach. W ciągu ostatniego roku sprzedaż dań gotowych wzrosła o niespełna 15 proc., co wynika ze zwiększonej częstotliwości zakupów.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »