W tym roku Ryanair oferuje 200 tras polskim pasażerom

- Irlandzki Ryanair w tym roku ma latać na 200 trasach z 13 polskich lotnisk i planuje przewieźć ponad 11 mln pasażerów - poinformował w środę Juliusz Komorek z Ryanaira. Dodał, że z lotniska w Modlinie linia uruchomi cztery nowe trasy.

"Rok 2018 jest dla nas rekordowy pod względem nowych tras. W siatce połączeń Ryanaira znajdzie się prawie 60 nowych kierunków, a nowości pojawią się prawie na wszystkich polskich lotniskach. Od sezonu zimowego zaproponujemy również podróże do kolejnego, egzotycznego kraju - Jordanii. W tym roku Ryanair obsłuży w Polsce ponad 11 milionów pasażerów z 13 lotnisk, oferując w sumie 200 tras pasażerom" - powiedział na konferencji prasowej członek zarządu ds. regulacyjnych i prawnych w Ryanairze Juliusz Komorek.

Jak mówił, z Lotniska w Modlinie linia zaoferuje trzy nowe trasy na lato: bułgarskiego Burgas, włoskiej Pescary i Rimini oraz jedną nową na zimę: Amman w Jordanii ( dwa razy tygodniowo). Od zimy więcej lotów będzie do Brukseli (Belgia) i Edynburga (Szkocja). W sumie linia latem ma oferować z Modlina 50 tras, zimą 43 i planuje przewieźć w tym roku z Modlina 3,1 mln pasażerów.

Reklama

Z Lotniska Chopina Ryanair będzie latał do Szczecina codziennie latem i sześć razy w tygodniu zimą. Linia w tym roku chce przewieź 100 tys. pasażerów na tej trasie.

Jak zapowiada Ryanair, nowości pojawią się również w innych polskich miastach. Z Rzeszowa będzie można polecieć do Aten (Grecja), Burgas (Bułgaria) i Glasgow (Szkocja), z Katowic do Aten (Grecja), Edynburga (Szkocja) i Mediolanu (Włochy), z Łodzi do Aten, ze Szczecina do Edynburga, a z Bydgoszczy do Londynu Luton. Z Krakowa nową trasą na lato będzie Burgas, z Wrocławia będą trzy nowe trasy na lato: Ateny (dwa razy tygodniowo), Faro (Portugalia) i Podgorica (Czarnogóra) (raz tygodniowo), z Gdańska nową trasą na lato będą Ateny (dwa razy tygodniowo), a z Poznania będzie sześć nowości w sezonie letnim: Ateny, Billund (Dania), Castellon (Hiszpania), Madryt (Hiszpania), Oslo (Norwegia) i Tel Awiw (Izrael).

Komorek przekazał, że trwają prace nad uruchomieniem Ryanair Sun. "Mam nadzieję, że Urząd Lotnictwa Cywilnego wyda koncesję w ostatnich dniach marca, na początku kwietnia. Będziemy mieli cztery bazy w Polsce: w Warszawie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu" - powiedział. Dodał, że w sumie Ryanair Sun będzie miał pięć samolotów w Polsce, które będą wykonywały rejsy wyłącznie dla touroperatorów.

Komorek poinformował również, "iż w ciągu najbliższych pięciu lat Ryanair podwoi liczbę pasażerów na swoich lotach z i do Warszawy z 3 do 6 mln rocznie oraz utworzy przynajmniej 25 nowych połączeń z lotniska w Modlinie, jeśli PPL przestanie blokować rozwój tego portu".

- Nie ma miejsca na nasz wzrost w Modlinie. Lotnisko powinno się rozbudować. Są plany tej rozbudowy. Ale PPL blokuje to. Ubolewamy nad tym - powiedział Komorek.

Ryanair jest jedyną linią lotniczą, która lata na lotnisko w Modlinie.

We wrześniu ub.r. p.o. prezesa lotniska w Modlinie Leszek Chorzewski mówił, że port potrzebuje 60 mln zł na inwestycje: 50 mln zł na rozbudowę terminalu i 10 mln zł na remonty dróg kołowania; pieniądze są konieczne do rozwoju lotniska, jednak na to zobowiązanie brak zgody jednego z właścicieli, czyli Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze (PPL), które ma 30,39 proc. udziałów.

PPL tłumaczy, że w Modlinie "należy uporządkować relacje z Ryanairem - jedyną linią regularną, która stamtąd lata i panuje na tym lotnisku niepodzielnie, siłą rzeczy dyktując swoje warunki".

- - - - -

Lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło w styczniu br. 1 mln 121 tys. pasażerów, czyli o ponad 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku - podały służby prasowe stołecznego portu. O ponad 21 proc. wzrosła liczba pasażerów w ruchu międzynarodowym.

Lotnisko poinformowało, że w styczniu 2018 r. w ruchu krajowym podróżowało 118,5 tys. pasażerów (o 13 proc. mniej niż w ubiegłym roku), a w ruchu międzynarodowym ponad 1 mln. (wzrost o ponad 21 proc.).

"W 2018 roku przewidywane są dalsze wzrosty liczby pasażerów, głównie dzięki otwieranym przez narodowego przewoźnika PLL LOT połączeniom - m.in. do Singapuru, Moskwy-Domodiedowo, Skopje, czy Podgoricy" - dodano w komunikacie.

Cytowany w komunikacie dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina Hubert Wojciechowski podkreślił, że coraz więcej pasażerów wybiera warszawski port jako punkt przesiadkowy w dalszej podróży.

"Oznacza to, że Warszawa umacnia swoją pozycję jako hub w Europie Środkowej i Wschodniej. Wzrost liczby pasażerów, przy jednoczesnym wyczerpywaniu się możliwości operacyjnych Lotniska Chopina jest bardzo poważnym argumentem wskazującym na pilną konieczność stworzenia nowego, dużego, nowoczesnego portu lotniczego, który stanie się najważniejszym węzłem komunikacyjnym w tym rejonie kontynentu" - ocenił.

Lotnisko Chopina zgodnie z raportem organizacji ACI, zajęło pierwsze miejsce pod względem wzrostu liczby pasażerów wśród lotnisk UE obsługujących od 10 do 25 mln pasażerów rocznie (druga grupa). W klasyfikacji obejmującej wszystkie europejskie lotniska (do których ACI zalicza również Turcję oraz Izrael), warszawski port, ze wzrostem na poziomie 22,7 proc., zajął drugie miejsce w grupie drugiej ex aequo z lotniskiem z Sankt Petersburga.

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W zeszłym roku lotnisko obsłużyło 15,75 mln pasażerów (12,8 mln w 2016 roku).

- - - - -

PLL LOT od 2 lipca br. uruchomią bezpośrednie połączenie między Warszawą a Zaporożem - poinformowała w środę spółka. Dodała, że to dziewiąta trasa LOT-u na Ukrainę, a polski przewoźnik stał się największą linią lotniczą w UE obsługującą rynek ukraiński.

Rejsy między Warszawą a Zaporożem będą się odbywały sześć razy w tygodniu. Połączenie będzie wykonywane samolotami typu embraer, który na pokład może zabrać do 82 pasażerów.

Jak podkreśla spółka, Zaporoże jest szóstym ukraińskim punktem na mapie w siatce połączeń LOT-u obok Charkowa, Odessy i Lwowa oraz portów lotniczych: Kijów-Boryspol i Kijów-Żuliany.

Do wszystkich tych miejsc LOT lata z Warszawy, a oprócz tego w ubiegłym roku uruchomił trzy połączenia regionalne do Lwowa - z Poznania, Bydgoszczy i Olsztyna.

"Łącznie LOT w sezonie letnim 2018 będzie obsługiwał 84 rejsy tygodniowo między Polską a Ukrainą. Obecnie LOT jest jedyną unijną linią lotniczą z UE oferującą pasażerom z Zaporoża rejsy do Europy i reszty świata" - czytamy w komunikacie.

Ponadto LOT zwiększa częstotliwość między Warszawą a portem lotniczym Kijów-Żuliany. Od 2 sierpnia oprócz dwóch rejsów dziennie na lotnisko Kijów-Boryspol LOT będzie dwa razy dziennie obsługiwał loty do portu Kijów-Żuliany. Łącznie między Warszawą a Kijowem LOT oferuje 27 rejsów tygodniowo.

Jak tłumaczy spółka, uruchomienie nowego połączenia między Warszawą a Zaporożem jest częścią strategii rentownego wzrostu LOT-u na lata 2016-2020. Zgodnie z nią, LOT zamierza zostać wiodącą linią lotniczą wśród pasażerów podróżujących z Polski, jak również z innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

LOT prognozuje, że do 2020 r. będzie rocznie przewozić ponad 10 mln pasażerów, co oznacza, że liczba jego pasażerów wzrośnie dwukrotnie w ciągu czterech lat.

W 2017 r. LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 25 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W tym czasie LOT odebrał cztery nowe Boeingi: dwa B787 Dreamliner i dwa B737 MAX 8. W 2018 r. do floty przewoźnika wejdzie 12 kolejnych maszyn: trzy B787-9 (większa wersja dreamlinera posiadająca na pokładzie o 42 fotele więcej od poprzednika), trzy B737 MAX 8 i sześć embraerów 195.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2017

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Ryanair | trasy | lotniska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »