Reklama

Współpraca z influencerami, czyli jak skutecznie podnieść efekty sprzedażowe?

Wiarygodność, lepsze efekty sprzedażowe i ocieplenie wizerunku przedsiębiorstwa - to tylko część korzyści przemawiających za zwiększeniem środków na działania marketingowe angażujące influencerów. Niestety nieznajomość specyfiki influencer marketingu może skończyć się przepaleniem przeznaczonego na ten cel budżetu.

Co zrobić, aby do tego nie dopuścić?

Reklama

Influencerzy to nie tylko grupa wyznaczająca trendy, ale również środowisko, które dzięki zdobytemu zaufaniu ma ogromny wpływ na kształtowanie opinii wśród swoich odbiorców i nie tylko. Zatem zwiększanie budżetu na promocję produktów lub usług danej marki poprzez współpracę z twórcami internetowymi jest zrozumiałe - przedsiębiorcy chcą podnosić efekty sprzedażowe swoich firm, a przemyślane działania w obszarze influencer marketingu skutecznie im w tym pomagają - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji influencer marketingu GetHero.

Jak skutecznie współpracować z influencerami?

Influencerzy trochę przypominają media, podobnie jak one specjalizują się w określonych dziedzinach. Gdy chcemy zdobyć informacje na interesujący nas temat sięgamy po czasopisma lub odwiedzamy strony, w których pojawiają się publikacje napisane przez wyspecjalizowanych w danej dziedzinie redaktorów. Analogicznie jest z influencerami - chcąc skutecznie zaprezentować oferowany przez nas produkt lub usługę, warto nawiązywać współpracę z twórcą internetowym, który jest bliski naszej branży. Dzięki temu wystawiona przez niego recenzja nie tylko będzie wiarygodniejsza, ale dotrze do zainteresowanych osób.

Jeden duży czy kilku mniejszych?

Planując działania w ramach influencer marketingu, będziemy musieli również podjąć decyzję - czy nawiążemy współpracę z kilkoma twórcami z nieco mniejszymi zasięgami, czy wybierzemy tylko jednego, który znacznie wyróżnia się pod tym względem. Mogłoby się wydawać, że kampanie prowadzone z najbardziej zasięgowymi influencerami przynoszą lepsze efekty, jednak nie zawsze tak jest. Współpraca z mniejszymi graczami ma często bardziej pozytywny wpływ na konwersję, a dodatkowo jest to rozwiązanie nieco tańsze.

Jak zweryfikować kanały komunikacyjne influencera?

Zanim zdecydujemy się na współpracę z konkretnym influencerem, warto także przeprowadzić analizę jakościową jego kanałów komunikacyjnych. Tu pod lupę bierzemy m.in język, którym posługuje się twórca - zarówno werbalny, jak i wizualny. Wiadomo, że wartościowy content zachęca do interakcji, co ma pozytywny wpływ na zwiększenie zasięgu i tym samym dotarcie do szerszego grona odbiorców. Warto również zwrócić uwagę na liczbę materiałów sponsorowanych, które pojawiają się na kanałach danego influencera. Zbyt duża ilość tego typu treści może przysłonić komunikację dotyczącą naszego produktu i tym samym utrudnić osiągnięcie wyznaczonych przez nas celów sprzedażowych. Pamiętajmy także o tym, aby sprawdzić, czy twórca nie współpracował wcześniej z firmą, która stanowi dla nas bezpośrednią konkurencję. Promocja podobnych produktów dystrybuowanych przez różne marki w publikacjach jednego influencera z pewnością zostanie zauważona przez jego obserwatorów. Następstwem tego będzie utrata zaufania nie tylko do danego influencera, ale także do produktów i marek, które pojawiały się w jego publikacjach.

Czas na strategię

Gdy mamy już ostatecznie wybranego influencera, który idealnie wpisuje się w nasze wymagania to najwyższy czas, aby popracować nad planem komunikacji. Influencer marketing, podobnie jak inne działania mające na celu zwiększenie sprzedaży, wymagają przygotowania odpowiedniej strategii. Powinniśmy w niej uwzględnić nie tylko sposób, w jaki będą promowane nasze produkty, ale także dokładnie sprecyzować czas i miejsce ich prezentacji. Przyjdzie również moment na weryfikacje efektów kampanii. Warto więc już na etapie tworzenia strategii zaplanować, w jaki sposób będą one mierzone. Nie zamykajmy się wyłącznie na statystyki mówiące o tym, ile osób zapoznało się z treścią oraz jak na nią zareagowała. Mamy tu znacznie więcej możliwości np. tagowanie linków, które za pomocą narzędzi analitycznych dostarczą nam m.in. informacji o przekierowaniach na naszą stronę lub z nieco łatwiejszych rozwiązań - przygotowanie rabatów dla fanów na określone hasło - co umożliwi sprawdzenie, ile osób skorzystało z promocji.

Bądź pewny efektów swojej kampanii

Wspomniane wyżej kwestie to tylko część zagadnień, na które powinniśmy zwracać uwagę, decydując się na działania promocyjne z udziałem influencerów. Jeśli chcemy mieć pewność, że nie wyrzucamy pieniędzy w błoto, warto rozważyć współpracę z doświadczoną agencją. Najlepiej taką, która może pochwalić się prowadzeniem tego typu kampanii dla liderów z różnych branż oraz bogatym zapleczem influencerów docierających dziennie do kilku milionów osób. Eksperci z agencji specjalizującej się w influencer marketingu nie tylko pomogą w dobraniu odpowiednich twórców, którzy ułatwią dotarcie do atrakcyjnej dla nas grupy docelowej, ale również opracują i wdrożą skuteczną strategię. Dodatkowo w razie potrzeby będą optymalizować wszystkie działania w taki sposób, aby kampania przyniosła jak najlepsze efekty.

Opr. KM

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »