Zmarł współtwórca popularnej marki. Znają ją nie tylko Polacy

Zmarł Wiesław Kostera, współzałożyciel spółki “Big Star”, jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych w Polsce i za granicą. Charakterystyczne dżinsy z gwiazdą są noszone od ponad 30 lat. Oficjalnie przedsiębiorcę pożegnał prezes zarządu firmy Bogdan Kaczmarek.

W oficjalnym oświadczeniu opublikowanym na stronie spółki prezes zarządu napisał: "Z głębokim żalem informujemy, że w dniu 10 kwietnia 2025 roku zmarł Wiesław Kostera – współzałożyciel Spółki BIG STAR. Współtworzył firmę, kierując się wiarą w ludzi, odwagą w podejmowaniu decyzji i głębokim szacunkiem dla jakości oraz uczciwego podejścia do biznesu". 

Ze Szwajcarii do Polski

Markę odzieżową Big Star stworzyli w 1979 r. szwajcarscy przedsiębiorcy. Na początku lat 90. Wiesław Kostera i Bogdan Kaczmarek wprowadzili ją na polski rynek. Wkrótce potem stała się jednym z liderów rynku dżinsów w Europie Środkowej.

Reklama

Po upadłości szwajcarskiego partnera, polska strona przejęła pełnię praw do marki. Firma została przejęta przez Polaków w 2005 r. Obecnie mieści się w Kaliszu i ma w stu procentach polski kapitał - dowiadujemy się ze strony internetowej przedsiębiorstwa.

Dżinsy z gwiazdą

Dżinsy z charakterystyczną gwiazdą nosiło i nadal noszą całe pokolenia Polaków. Dla wielu stały się symbolem i mimo upływu lat wciąż są popularne i rozpoznawalne. Big Star produkuje nie tylko spodnie dżinsowe ale też inną odzież - m.in. kurtki, bluzy, swetry, koszule a także buty.

Dziś Big Star posiada ponad 250 salonów w Polsce i za granicą – m.in. w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Tunezji. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dżinsy | Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »