11 chętnych na doradzanie MSP

11 ofert kandydatów na doradcę inwestycyjnego przy trzecim etapie prywatyzacji Telekomunikacji polskiej wpłynęło do MSP. Skonsolidowany zysk netto TP SA w 2000 r. był niemal o 23% niższy niż wynik spółki-matki.

11 ofert kandydatów na doradcę inwestycyjnego przy trzecim etapie prywatyzacji Telekomunikacji polskiej wpłynęło do MSP. Skonsolidowany zysk netto TP SA w 2000 r. był niemal o 23% niższy niż wynik spółki-matki.

Ministerstwo Skarbu Państwa planuje w czerwcu br. przeprowadzić ofertę publiczną od 14 do 30% akcji TP SA. Z puli 35% walorów firmy znajdujących się obecnie w rękach SP 16% zarezerwowane jest dla konsorcjum France Telecom i Kulczyk Holding. Podczas niedawnego pobytu w Warszawie prezes FT Michel Bon stwierdził jednak, iż konsorcjum nie zamierza skorzystać w tym roku z opcji zakupu 10% papierów TP SA, gdyż transakcja musiałby się odbyć po cenie znacząco wyższej od rynkowej (ok. 40 zł, podczas gdy akcje TP SA na GPW wyceniane są na ok. 23-24 zł). Zapowiedział jednak, iż możliwe jest uczestnictwo konsorcjum w publicznej ofercie walorów Telekomunikacji.

Reklama

Tymczasem TP SA opublikowała wstępne skonsolidowane wyniki za 2000 r. Okazuje się, że zysk netto grupy wyniósł 1 678,5 mln zł i był o 22,9% niższy od wyniku firmy-matki. Jest to rezultat zgodny z przewidywaniami analityków, którzy po wynikach TP SA w rozmowie z PARKIETEM przewidywali, że skonsolidowany wynik firmy zamknie się kwotą 1,7 mld zł. Marża EBITDA spółki w 2000 roku wyniosła 41,3%, wobec niespełna 40% rok wcześniej.

Największy wpływ na różnicę między rezultatami skonsolidowanymi a spółki-matki miały oczywiście wyniki PTK Centertel (TP SA posiada 66% udziałów). Wyniki operatora sieci Idea GSM nie zostały ujawnione, jednak można szacować, iż strata netto tego operatora wyniosła ok. 650-700 mln zł, a przychody osiągnęły poziom 1,5 mld zł. Z uzyskanych przez PARKIET danych wynika, iż na koniec grudnia 2000 r. Centertel posiadał 1 490,1 tys. abonentów, z czego 37% stanowili użytkownicy systemu pre-paid (POP). Oznacza to, iż w IV kwartale Centertel pozyskał netto niemal 298 tys. klientów (w przypadku Polkomtela było to 325,5), przy czym niemal w 70% byli to użytkownicy POP-a (liczba użytkowników sieci analogowej NMT spadła o ok. 14 tys.). W całym 2000 r. Centertel pozyskał netto ok. 807 tys. nowych abonentów (plan spółki zakładał 1 mln). ARPU, czyli średnie miesięczne przychody na abonenta, dla klientów post-paid wyniosły w 2000 r. 154 zł (w 1999 r. - 152 zł). W przypadku pre-paid było to 34 zł (40 zł).

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: konsorcjum | MSP | firmy | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »