16 proc. wzrostu przychodów Grupy AB w I kw. nowego roku finansowego

Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE, rozpoczęła nowy rok finansowy kontynuacją dynamicznego wzrostu skali biznesu. W okresie lipiec-wrzesień (I kw. roku finansowego 2019/2020) przychody wzrosły o 16 proc., do prawie 2,2 mld zł. Oznacza to, że w ostatnich czterech kwartałach Grupa AB odnotowała sprzedaż na poziomie 9,1 mld zł.

Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE, rozpoczęła nowy rok finansowy kontynuacją dynamicznego wzrostu skali biznesu. W okresie lipiec-wrzesień (I kw. roku finansowego 2019/2020) przychody wzrosły o 16 proc., do prawie 2,2 mld zł. Oznacza to, że w ostatnich czterech kwartałach Grupa AB odnotowała sprzedaż na poziomie 9,1 mld zł.

- Oczywiście cieszy nas fakt przebicia progu kolejnego miliarda obrotów za okres roczny. Zanotowaliśmy również drugi z kolei kwartał z więcej niż 2 mld zł sprzedaży poza szczytowym okresem w branży, czyli czwartym kwartałem roku kalendarzowego. Kulminację tego gorącego okresu mamy właśnie przed sobą w grudniu. Mocno pracujemy, aby był to również rekordowy kwartał dzięki najlepszej ofercie handlowej, najszerszej bazie klientów i najefektywniejszej zautomatyzowanej logistyce wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi e-commerce - komentuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

Reklama

Grupie AB sprzyja systematyczny wzrost rynku IT, jeszcze szybciej rosnący rynek AGD, rozkręcający się rynek przetargów informatycznych i korporacyjnych inwestycji w IT (silna pozycja i ciągły rozwój działu VAD, wspierającego klientów Grupy AB). Optymistyczne są również prognozy rynkowe na najbliższe lata. Jednocześnie mając najszerszą rynkową ofertę, Grupa AB nadal systematycznie ją rozszerza. W minionym kwartale AB SA została master dystrybutorem OKI Europe na obszarze UE, Liechtensteinu, Islandii i Norwegii. Należy również wymienić nowe umowy dystrybucyjne z zakresu gaming/konsole (Koch Media), smart home / CCTV (Netatmo) czy zabawki / książki edukacyjne (Wooden.city, Lucrum).

W zdywersyfikowanym portfolio Grupy AB w kontekście minionego kwartału z pewnością należy wymienić segmenty RTV/AGD, telekomunikacyjny, digital signage i cloud (sprzedaż subskrypcji oprogramowania w chmurze na własnej platformie), które długoterminowo rozwijają się w dwucyfrowym tempie. Jednocześnie trwający czwarty kwartał to sezonowo szczytowy okres roku kalendarzowego w branży IT i elektroniki użytkowej - Grupa AB jest przygotowana do obsłużenia pików sprzedażowych zarówno od strony finansowej, jak również operacyjnej (e-commerce, automatyzacja transakcji, automatyka magazynowa, systemy IT).

Rekordowe przychody Grupy AB przekładają się na solidne, stabilne zyski. W samym pierwszym kwartale roku finansowego 2019/2020 wynik EBITDA miał wartość 20,0 mln zł, a zysk netto lekko wzrósł w ujęciu rok do roku do 11,7 mln zł.

- Rynki zachodnie wykazują dojrzałość, w którą zdaje się powoli wkraczać rynek polski po kolejnym roku presji na marże. Obserwowane zmiany struktury podmiotowej rynku sprawiają, że wykorzystujemy nasze przewagi, by umacniać pozycję wiodącej firmy w regionie. Skalę działalności postrzegamy jako bazę do generowania solidnych zysków także w przyszłości - mówi Prezes Andrzej Przybyło.

- Pozycja bilansowa i silny strumień generowanej gotówki Grupy AB stwarzają dużo miejsca do dalszego rozwoju. Jednocześnie uruchomiony skup akcji własnych jest wyrazem oceny obecnej giełdowej wyceny akcji AB przez naszych akcjonariuszy jako mocnego niedowartościowania (C/WK 0,4, C/Z 5,8) i przeznaczenia części generowanej gotówki na wykorzystanie tej możliwości, jaką obecnie stwarza sytuacja na GPW - wskazuje Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB S.A.

Stanowiące o sile dystrybutora kapitały własne Grupy AB powiększyły się na koniec września br. w ujęciu rok do roku o 8 proc., do 798 mln zł. Zadłużenie netto spadło o 6 proc., do niecałych 209 mln zł (dług netto do EBITDA 2,3), a jednocześnie pomimo dynamicznego wzrostu skali sprzedaży kapitał pracujący netto pozostał praktycznie bez zmian (812 mln zł). Bezpieczne i stabilne wskaźniki płynności idą w parze z najniższym w branży wskaźnikiem SG&A (poniżej 3 proc.), odzwierciedlającym najwyższą efektywność działania Grupy AB jako dystrybutora.

KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »