Reklama

50-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży spółki Grodno

Jeden z największych dystrybutorów sprzętu elektrotechnicznego w Polsce - spółka Grodno S.A. (NC: GRN) - osiągnęła w II kwartale 2011 roku 38,7 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. W ujęciu rok do roku oznacza to wzrost o 50 procent.

- Na tak dobry wynik miało wpływ kilka czynników. Przede wszystkim jest to efekt inwestycji w rozwój terytorialny naszej spółki. W pierwszym półroczu tego roku poszerzyliśmy sieć dystrybucji o 8 nowych oddziałów, w tym 6 poprzez akwizycję firmy Ostel. W planach, do końca tego roku, mamy otwarcie jeszcze co najmniej 3 punktów handlowych - mówi Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A.

- Aktywnie realizujemy politykę asortymentową, koncentrując się na dostawcach o największym potencjale marżowym i udziale rynkowym. Dokonaliśmy również odpowiedniej segmentacji rynku, dzięki której jesteśmy w stanie lepiej i bardziej kompleksowo zaspokoić potrzeby poszczególnych grup klientów, a w rezultacie - osiągać coraz lepsze wyniki - dodaje.

Reklama

Według zarządu spółki Grodno, na dobry wynik wpływ miał także wzrost sprzedaży kabli i przewodów, a także ogólna dobra koniunktura na rynku.

Zgodnie z prognozą, w roku finansowym 2011/2012 (kończącym się 31 marca 2012 r.) spółka zrealizuje przychody w wysokości 154,8 mln zł oraz zysk netto na poziomie 4,9 mln zł.

Sprawdź bieżące notowania spółki Grodno S.A. na stronach INTERIA.PL

Grodno S.A. To jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otworzono pierwszy rodzinny sklep elektryczny w Warszawie. Obecnie podstawowa działalności spółki skupia się na hurtowym handlu poprzez sieć 31 hurtowni zlokalizowanych na terenie całego kraju. Grodno S.A. od wielu lat jest liderem w województwie mazowieckim. Dzięki dokonanym akwizycjom punktów sprzedażowych spółka rozpoczęła proces konsolidacji rozdrobnionego rynku i stała się jedną z czołowych firm w branży elektrotechnicznej w Polsce. Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury i przemysłu. Oprócz bogatej oferty towarów - ponad 100 000 produktów - spółka świadczy dodatkowe usługi, w tym między innymi doradztwo techniczne, audyty systemów oświetlenia oraz instalacji elektrycznych, konserwację czy obsługę gwarancyjną. Plany spółki na najbliższą przyszłość to:
  • osiąganie zysku gwarantującego dalszy rozwój firmy,
  • inwestycje i modernizacje,
  • uruchomienie nowych punktów sprzedaży,
  • intensywne szkolenia pracowników,
  • realizacja strategii marketingowej oraz intensywna reklama,
  • budowa długotrwałych relacji z partnerami.

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »