A.pl Internet konsoliduje się z Fresh24.pl, chce wejść w tym roku na NC
A.pl Internet, właściciel delikatesów internetowych A.pl, oraz spółka Fresh24.pl zawarły umowę, na mocy której skonsolidują siły sprzedażowe na warszawskim rynku. A.pl Internet zamierza jeszcze w tym roku wejść na NewConnect - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Zgodnie z umową A.pl Internet nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie 10 proc. akcji A.pl Internet o wartości 3.097.500 zł.
"A.pl Internet ma bardzo ambitne plany rozwoju, które zamierzamy realizować zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i konsolidację rynku. Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje. Chcemy także konsolidować branżę i połączenie sił z Fresh24.pl ma stanowić pierwszy krok w tym kierunku" - powiedział cytowany w komunikacie Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl Internet.
"Rynek warszawski, na którym operują zarówno A.pl jak i Fresh24.pl, jest bardzo atrakcyjny. Jest to bowiem największy w Polsce rynek internetowych zakupów spożywczych i podobnie jak cała branża ma cały czas duży potencjał wzrostu. Funkcjonowanie obu marek A.pl i Fresh24.pl w ramach tych samych struktur pozwoli nam na osiągnięcie synergii na wielu polach, optymalizację kosztów oraz znaczne poszerzenie strefy wpływów na rynku, o który niebawem rozegra się największa walka" - dodał.
Umowę pomiędzy A.pl Internet i Fresh24.pl muszą jeszcze zatwierdzić akcjonariusze Fresh24.pl podczas WZA.
A.pl Internet prowadzi delikatesy internetowe pod marką A.pl. Delikatesy rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. na rynku warszawskim, a obecnie świadczą usługi także w Trójmieście, Krakowie, Katowicach, Bydgoszczy, Olsztynie, Białymstoku i Szczecinie. Plany spółki przewidują systematyczne poszerzanie zasięgu o kolejne miasta.
Spółka podała, że w ciągu ostatniego roku Ap.pl podwoił liczbę aktywnych klientów, zaś wartość zrealizowanych zamówień zwiększyła się o ponad 150 proc., w samym wrześniu 2011 r. osiągnęła rekordowy poziom blisko 1 mln zł.
Akcjonariuszami A.pl internet są giełdowe spółki: Grupa Bomi i Action.
Fresh24.pl to supermarket internetowy obecny na warszawskim rynku od połowy lipca 2009 roku. Spółka jest notowana na NewConnect od lutego tego roku.