ABC Data uruchamia moduł CloudLink
Spółka ABC Data (GPW: ABC) - na bazie autorskiego pomysłu i z wykorzystaniem własnej, internetowej platformy sprzedażowej InterLink - uruchomi CloudLink, pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej internetowy system sprzedaży usług i produktów wykorzystujących platformę Windows Azure firmy Microsoft. To pierwszy tego typu projekt w naszej części Europy realizowany przez Microsoft wspólnie z dystrybutorem.
- Projekt jest oparty na flagowym systemie naszej firmy tj. InterLinku, będącym od lat wzorem dla wielu internetowych platform sprzedażowych w Europie. Cieszy nas, że nowatorski pomysł, bazujący na wieloletnim doświadczeniu i sukcesach naszego zespołu w handlu internetowym jest atrakcyjny w tak dużej skali także dla naszego dostawcy. Wspólnie z Microsoft postanowiliśmy wykorzystać rosnącą popularność rozwiązań w chmurze i zwiększyć dostępność do tych usług i produktów - powiedział Wojciech Łastowiecki, członek zarządu ABC Data S.A. ds. sprzedaży i marketingu grupy ABC Data.
Sprawdź bieżące notowania spółki ABC Data na stronach INTERIA.PL
CloudLink, który zostanie uruchomiony przez ABC Datę 1 listopada 2011 roku, to moduł internetowy do prezentacji i sprzedaży oprogramowania zbudowanego na platformie Microsoft Windows Azure.
- Jestem przekonany, że wspólna inicjatywa ABC Data oraz Microsoft wpłynie pozytywnie na zwiększenie poziomu świadomości rynku na temat praktycznych korzyści oferowanych przez model cloud oraz pozwoli naszym partnerom technologicznym, korzystającym z technologii Microsoft udostępnianych w modelu chmury, dotrzeć do szerokiego rynku odbiorców - powiedział Robert Gajda, business development manager w firmie Microsoft Polska, odpowiedzialny za współpracę z partnerami oraz rozwój rynku związanego z obszarem Cloud i platfromy Windows Azure.
Dostęp do produktów tworzonych w modelu chmury oferowanej przez Microsoft będzie możliwy za pośrednictwem CloudLink'u poprzez dwa systemy sprzedaży B2B:
1) InterLink - najstarszy i najpopularniejszy system B2B w branży IT na rynku dystrybucyjnym z blisko 54 tysiącami użytkowników (w tym 25 tysięcy zarejestrowanych dealerów i blisko 9 tysięcy aktywnych resellerów).
2) BiznesLink - unikatowy system B2B dla resellerów ABC Data i ich klientów końcowych z ponad 21 tysiącami użytkowników (w tym ponad 12 tysięcy zarejestrowanych firm i instytucji).
W efekcie, poprzez użytkowników tych systemów sprzedaży, dostęp do oferowanych produktów otrzyma docelowo kilkaset tysięcy firm i instytucji ze wszystkich segmentów rynku. Daje to producentom oprogramowania, korzystającym z technologii Microsoft, unikalną szansę dotarcia do wszystkich potencjalnych odbiorców w kraju bez angażowania znacznych środków marketingowych. Zastosowany model biznesowy umożliwia implementację systemu również poza Polską, a także docelowo dotarcie do szerokiego kanału B2C.
- - - - - -
ABC Data S.A. jest największą polską spółką dystrybuującą sprzęt IT, oprogramowanie i elektronikę użytkową. Spółka posiada największą na polskim rynku ofertę produktów aż 280 dostawców.
Sprzęt IT:
- komputery - w tej kategorii mieszczą się notebooki oraz komputery stacjonarne. Obecnie ABC Data posiada kontrakty dystrybucyjne m.in. takich marek jak: HP, Dell, Fujitsu, Asus, Acer, Lenovo, Toshiba, Apple, MSI, Samsung i Sony;
- peryferia - urządzenia gotowe, służące głównie do współpracy z komputerami i serwerami: monitory, drukarki laserowe i atramentowe, skanery, myszki, klawiatury, projektory i inne. ABC Data jest dystrybutorem pełnej oferty urządzeń peryferyjnych HP. Spółka posiada kontrakty dystrybucyjne z takimi producentami jak np.: HP, Canon, Samsung, Lexmark, Epson, Ricoh, OKI, Xerox, Brother, Konica-Minolta - w przypadku drukarek, czy Samsung, LG, NEC, BenQ, Asus, Philips, Acer, Hyundai, AOC w przypadku monitorów. ABC Data jest wiodącym dostawcą tych urządzeń na polskim rynku.
Komponenty PC:
- elementy służące do budowy komputerów takie, jak: płyty główne, dyski twarde, karty graficzne, procesory, napędy, obudowy. Obecnie ABC Data posiada kontrakty dystrybucyjne m.in. takich marek, jak: Seagate, Intel, Western Digital, Gigabyte, Samsung, AMD, Asus, Hitachi, IBM i inne;
- pamięci - w tej kategorii mieszczą się pamięci do notebooków, pamięci flash, pamięci markowe, pamięci OEM oraz pamięci specjalne. W tej kategorii, oprócz marek takich jak dystrybuowane komputery, ABC Data sprzedaje produkty Kingston, A-Data, Corsair, Patriot, Transcend Toshiba i inne.
Sprzęt i oprogramowanie sieciowe:
- serwery, przełączniki sieciowe, sprzęt do budowy sieci bezprzewodowych, zasilacze awaryjne, produkty "security". ABC Data ma obecnie podpisane umowy dystrybucyjne z takimi producentami w tej kategorii, jak np.: HP, Fujitsu; Dell, Lenovo, Cisco, APC, Eaton, D-Link, Netgear, Linksys, McAfee.
Oprogramowanie i licencje:
- oprogramowanie aplikacyjne i systemowe dla klientów poszukujących zróżnicowanych rozwiązań informatycznych (systemy operacyjne, aplikacje biurowe, programy antywirusowe, oprogramowanie serwerowe, aplikacje do projektowania stron WWW, programy graficzne, programy multimedialne); w zależności od dostawcy, oprogramowanie sprzedawane jest w postaci fizycznego produktu lub licencji na określoną liczbę użytkowników; ABC Data dostarcza między innymi oprogramowanie następujących producentów: Microsoft, Symantec, McAfee, Novell/SuSeLinux, Adobe, Corel.
Pozostałe produkty:
- produkty telekomunikacyjne - urządzenia wykorzystywane w telefonii VoIP, telefony GSM, krótkofalówki (Nokia, HTC, HP, Topcom);
- materiały eksploatacyjne - materiały eksploatacyjne do drukarek (tusze, tonery), nośniki danych, taśmy do streamerów i inne. Spółka posiada wszystkie kluczowe marki materiałów eksploatacyjnych jako oficjalny dystrybutor (HP, Lexmark, Canon, Konica-Minolta, Samsung, OKI, Xerox, Brother) i jeden z największych na rynku dostawców tych towarów;
- elektronika użytkowa (Consumer Electronics, CE); elektronika użytkowa to urządzenia takie, jak: telewizory LCD i plazmowe, kina domowe, odtwarzacze MP3, głośniki, aparaty i kamery cyfrowe, nawigacja GPS, odtwarzacze DVD, itp.. Obecnie ABC Data dystrybuuje produkty takich producentów, jak: Sony, Sharp, Creative Labs, iTec, Apple, Samsung, LG, Canon, Sony Olympus, Nikon, Panasonic, BenQ, TomTom, Mio, Lark, AutoMapa i inne.
Opr. MD