Reklama

Abpol Company Polska S.A. rozszerza asortyment

Abpol Company Polska S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2013 r., zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, rozszerzyła ofertę prezerwatyw marki własnej You&Me o opakowania wielosztukowe zawierające 12 sztuk tego produktu.

Emitent liczy, że pozwoli mu to na efektywniejsze wykorzystanie istotnego kanału sprzedaży, jakim są sieci handlu nowoczesnego.

Podjęta przez Zarząd Spółki decyzja wynika przede wszystkim z realizacji założeń strategii rozwoju sprzedaży produktów marki You&Me. Abpol zamierza złożyć swoje oferty w zakresie nowego asortymentu do kolejnych sieci handlowych, w tym m.in. do sieci nowoczesnych, do których należy zaliczyć hipermarkety, supermarkety oraz sieci dyskontowe.

Spółka będzie również dążyła do wprowadzenia produktów w opakowaniu wielosztukowym do sprzedaży u jej wszystkich obecnych dystrybutorów. Przedsięwzięte działania powinny się przełożyć w najbliższym czasie na znaczący wzrost przychodów.

Reklama

- Sieci handlowe są w chwili obecnej bardzo mocno zdeterminowane do obniżania cen detalicznych przy jednoczesnym utrzymaniu swojej marży. Dzięki dużym opakowaniom Spółka może zaoferować swoje produkty w atrakcyjniejszych cenach, a jednocześnie zachować marżowość na produkcie oraz zwiększyć jego sprzedaż. - komentuje Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.

Główną przewagą konkurencyjną opakowań wielosztukowych jest ich atrakcyjność cenowa wynikająca z obniżenia się ceny jednostkowej produktu. Dzięki temu cieszą się one bardzo dużą popularnością wśród klientów sklepów nowoczesnych. Spółka przewiduje, że rozszerzenie asortymentu produktów prezerwatyw marki własnej You&Me, która jest obecna na rynku od połowy 2013 r., pozwoli jej na pozyskanie nowych odbiorców oraz zwiększenie udziału w rynku krajowym. Jego roczna wartość w przypadku prezerwatyw jest szacowana w Polsce na około 180 mln zł w cenach detalicznych.

- Według naszych przewidywań rozszerzenie asortymentu o większe opakowania pozwoli na szybsze zaistnienie produktów w sieciach handlowych, co powinno przełożyć się na zwiększenie przychodów o 25-30% przy stosunkowo niskich nakładach na wdrożenie tego projektu. - dodaje Wejner.

Spółka miała po 3 kw. 2014 r. 73 tys. zł zysku netto i 3.389 tys. zł przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA wyniósł w tym okresie blisko 570 tys. zł. Świadczy to zarazem o utrzymywaniu stabilnej dodatniej rentowności z działalności operacyjnej. Abpol stale wprowadza swoje produkty do kolejnych sieci handlowych, dzięki czemu liczy na znaczny wzrost wypracowywanych przychodów oraz osiąganych zysków w kolejnych latach.

opr MZB

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »