Abpol Company Polska S.A. zwiększa zysk na sprzedaży

Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, która jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia br., wypracowała w II kw. 2013 r. zysk netto na poziomie prawie 50 tys. zł. przy przychodach sięgających 1.338 tys. zł.

Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, która jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia br., wypracowała w II kw. 2013 r. zysk netto na poziomie prawie 50 tys. zł. przy przychodach sięgających 1.338 tys. zł.

Zysk na sprzedaży wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 247 tys. zł, podczas gdy w ubiegłym roku Spółka zanotowała stratę na sprzedaży w wysokości 405 tys. zł. Oznacza to, że dynamika wzrostu ukształtowała się na poziomie ponad 161%. Narastająco, po dwóch kwartałach tego roku przychody Abpolu osiągnęły wartość 2.969 tys. zł, a zysk netto był równy 169 tys. zł. W analogicznym okresie 2012 r. przychody Spółki wyniosły 3.167 tys. zł, a zysk netto 1.657 tys. zł. Tak wysoki poziom zysku netto był jednak efektem kar umownych, jakie Abpol naliczył wobec dostawcy.

Reklama

Wypracowane wyniki finansowe w II kw. br. oraz w całym półroczu potwierdzają, że Spółka jest w stanie utrzymać sprzedaż na stabilnym poziomie oraz wypracowywać dodatnią rentowność na każdym poziomie wyniku finansowego. Znacząca poprawa wyniku ze sprzedaży była efektem m.in. poprawy kontroli kosztów oraz wspierania sprzedaży w najbardziej marżowych kanałach. Abpol realizuje także politykę poprawy rentowności dzięki sukcesywnemu ograniczaniu sprzedaży wybranych produktów, na których uzyskiwana marża jest niska, a koszty obsługi wysokie.

"Zarząd Spółki realizuje strategię polegającą na koncentrowaniu się na produktach, które generują największe marże, świadomie ograniczając zaangażowanie pracy i nakładów na pozostałe produkty. Dzięki tej strategii, przy tych samych nakładach na promocję i marketing uzyskiwane są znacznie lepsze wyniki finansowe. Dodatkowym elementem poprawiającym wyniki jest bardzo dokładna kontrola kosztów i odpowiednie nimi zarządzanie. Zarząd nie wyklucza, że w wyniku tej strategii grupa produktów najniżej marżowych zostanie z końcem roku wycofana z oferty." - mówi Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.

W czerwcu Spółka wprowadziła do sprzedaży nową, własną markę prezerwatyw You&Me. Prezerwatywy będą idealnym uzupełnieniem obecnej oferty handlowej, a jednocześnie pozwolą wygenerować odpowiednio wysokie marże. W ciągu 3 lat planowane jest osiągnięcie przez Abpol minimum 10% udziału w rynku prezerwatyw, który należy do stabilnych, a jego wartość szacowana jest w Polsce na około 150 mln zł rocznie w cenach detalicznych brutto. Istotnym krokiem w realizacji tego celu było rozpoczęcie w lipcu sprzedaży prezerwatyw You&Me poprzez lidera dystrybucji produktów FMCG sieć Eurocash/KDWT.

"W dalszych tygodniach i miesiącach Spółka będzie sukcesywnie wprowadzać nowe produkty do kolejnych firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych. Cel do końca roku to obecność marki You&Me u minimum 80% dotychczasowych odbiorców hurtowych poprzedniej marki prezerwatyw." - podsumowuje Wejner.

Abpol Company Polska S.A. zakończyła ubiegły rok zyskiem netto na poziomie blisko 97 tys. zł przy przychodach wynoszących ponad 6,74 mln zł. Jej głównymi akcjonariuszami są: Andrzej Brauła, który posiada 3,132 mln akcji, stanowiących 75,63% udziału w kapitale zakładowym oraz Olgierd Wejner, posiadający 468 tys. akcji, które stanowią 11,30% udziału w kapitale zakładowym. W rękach pozostałych akcjonariuszy znajduje się ponad 13% akcji Spółki.

Opr. MZB

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »