Abpol Company Polska S.A. zwiększa zysk na sprzedaży
Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, która jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia br., wypracowała w II kw. 2013 r. zysk netto na poziomie prawie 50 tys. zł. przy przychodach sięgających 1.338 tys. zł.
Zysk na sprzedaży wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 247 tys. zł, podczas gdy w ubiegłym roku Spółka zanotowała stratę na sprzedaży w wysokości 405 tys. zł. Oznacza to, że dynamika wzrostu ukształtowała się na poziomie ponad 161%. Narastająco, po dwóch kwartałach tego roku przychody Abpolu osiągnęły wartość 2.969 tys. zł, a zysk netto był równy 169 tys. zł. W analogicznym okresie 2012 r. przychody Spółki wyniosły 3.167 tys. zł, a zysk netto 1.657 tys. zł. Tak wysoki poziom zysku netto był jednak efektem kar umownych, jakie Abpol naliczył wobec dostawcy.
Wypracowane wyniki finansowe w II kw. br. oraz w całym półroczu potwierdzają, że Spółka jest w stanie utrzymać sprzedaż na stabilnym poziomie oraz wypracowywać dodatnią rentowność na każdym poziomie wyniku finansowego. Znacząca poprawa wyniku ze sprzedaży była efektem m.in. poprawy kontroli kosztów oraz wspierania sprzedaży w najbardziej marżowych kanałach. Abpol realizuje także politykę poprawy rentowności dzięki sukcesywnemu ograniczaniu sprzedaży wybranych produktów, na których uzyskiwana marża jest niska, a koszty obsługi wysokie.
"Zarząd Spółki realizuje strategię polegającą na koncentrowaniu się na produktach, które generują największe marże, świadomie ograniczając zaangażowanie pracy i nakładów na pozostałe produkty. Dzięki tej strategii, przy tych samych nakładach na promocję i marketing uzyskiwane są znacznie lepsze wyniki finansowe. Dodatkowym elementem poprawiającym wyniki jest bardzo dokładna kontrola kosztów i odpowiednie nimi zarządzanie. Zarząd nie wyklucza, że w wyniku tej strategii grupa produktów najniżej marżowych zostanie z końcem roku wycofana z oferty." - mówi Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.
W czerwcu Spółka wprowadziła do sprzedaży nową, własną markę prezerwatyw You&Me. Prezerwatywy będą idealnym uzupełnieniem obecnej oferty handlowej, a jednocześnie pozwolą wygenerować odpowiednio wysokie marże. W ciągu 3 lat planowane jest osiągnięcie przez Abpol minimum 10% udziału w rynku prezerwatyw, który należy do stabilnych, a jego wartość szacowana jest w Polsce na około 150 mln zł rocznie w cenach detalicznych brutto. Istotnym krokiem w realizacji tego celu było rozpoczęcie w lipcu sprzedaży prezerwatyw You&Me poprzez lidera dystrybucji produktów FMCG sieć Eurocash/KDWT.
"W dalszych tygodniach i miesiącach Spółka będzie sukcesywnie wprowadzać nowe produkty do kolejnych firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych. Cel do końca roku to obecność marki You&Me u minimum 80% dotychczasowych odbiorców hurtowych poprzedniej marki prezerwatyw." - podsumowuje Wejner.
Abpol Company Polska S.A. zakończyła ubiegły rok zyskiem netto na poziomie blisko 97 tys. zł przy przychodach wynoszących ponad 6,74 mln zł. Jej głównymi akcjonariuszami są: Andrzej Brauła, który posiada 3,132 mln akcji, stanowiących 75,63% udziału w kapitale zakładowym oraz Olgierd Wejner, posiadający 468 tys. akcji, które stanowią 11,30% udziału w kapitale zakładowym. W rękach pozostałych akcjonariuszy znajduje się ponad 13% akcji Spółki.
Opr. MZB
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze