Agora kupi 62 proc. akcji AMS

Za nieco ponad 100 mln zł Agora kupi akcje reprezentujące 68 proc. głosów na WZA Art Marketing Syndikate, największej polskiej firmy outdoorowej. Z zapowiedzi przedstawicieli holdingu wynika, że AMS nie będzie ostatnim ruchem Agory na tym rynku.

Za nieco ponad 100 mln zł Agora kupi akcje reprezentujące 68 proc. głosów na WZA Art Marketing Syndikate, największej polskiej firmy outdoorowej. Z zapowiedzi przedstawicieli holdingu wynika, że AMS nie będzie ostatnim ruchem Agory na tym rynku.

Zgodnie z umową podpisaną z akcjonariuszami AMS, Agora ma zagwarantowane kupno 62 proc. akcji lidera w branży reklamy zewnętrznej, dających 68 proc. głosów na WZA. Swoje walory sprzeda główny akcjonariusz AMS - BB Investment, sześć osób fizycznych oraz podmioty wskazane przez BB Investment. Transakcja zostanie przeprowadzona w trzech etapach. W pierwszym holding nabędzie pakiet 11,89 proc. akcji (uprawniających do wykonywania 9,99 proc. głosów na WZA) za 10,02 mln zł. W drugiej transzy obejmie pakiet 4,7 proc. akcji uprzywilejowanych (19,93 proc. głosów), za które zapłaci około 1 mln zł. Trzeci etap przewiduje ogłoszenie przez Agorę wezwania na akcje AMS. Akcjonariusze zagwarantowali Agorze, że po zakończeniu wezwania obejmie ona 1,956 mln akcji reprezentujących 62 proc. kapitału i 68 proc. głosów. Łącznie Agora zapłaci akcjonariuszom AMS nieco ponad 100 mln zł.

Reklama

Agora zaoferuje w wezwaniu 46 zł za akcję. Jest znacznie niższa od oferowanej rok temu. W czasie licytacji z JC Decaux Agora oferowała nawet 70 zł. Na wczorajszej sesji cena akcji AMS wynosiła 44 zł.

- Rynek reklamowy przeżywa stagnację. Przekłada się to na kondycję finansową AMS, który w ostatnich miesiącach notował niższe przychody - mówi Zbigniew Bąk, członek zarządu Agory.

Obligacje lub akcje

Agora na razie nie zdradza swoich planów odnośnie AMS. Wiadomo jednak, że spółka otrzyma zastrzyk finansowy.

- Dzięki Agorze AMS uzyska stabilność finansową i z pewnością zostanie dofinansowana - mówi Tomasz Kawka, prezes AMS.

Decyzji o sposobie dokapitalizowania spółki jeszcze nie podjęto. Wiadomo, że w grę wchodzi nowa emisja akcji lub wykorzystanie niedawnych uchwał NWZA, które upoważniły zarząd do przeprowadzenia emisji obligacji wartości do 50 mln zł.

Zarząd do zmian

Przesądzony jest los obecnego zarządu AMS.

- Umowa z akcjonariuszami AMS gwarantuje nam przeprowadzenie w zarządzie zmian, które umożliwią nam sprawowanie funkcji właścicielskich - przyznaje Zbigniew Bąk.

Wiadomo również, że Agora jest zainteresowana dalszą konsolidacją polskiego rynku reklamy zewnętrznej.

- Jeżeli akcjonariusze działających na polskim rynku spółek będą chcieli się z nich wycofać, to do rozwiązania pozostanie jeszcze kwestia ceny - mówi Zbigniew Bąk.

Okazji do akwizycji nie powinno w najbliższym czasie zabraknąć. O zamiarze odsprzedania swoich udziałów otwarcie mówią zagraniczni akcjonariusze Grupy Outdoor i Europlakat Polska.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: zbigniew | 100 | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »