Agroma S.A opublikowała wyniki finansowe

Agroma S.A., notowany na New Connect, jeden z największych polskich producentów i dystrybutorów urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikował wyniki finansowe III kwartału 2012 r. W trzecim kwartale, podobnie jak w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, Agroma odczuwała w wyniku finansowym wpływ niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej.

Agroma S.A., notowany na New Connect, jeden z największych polskich producentów i dystrybutorów urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikował wyniki finansowe III kwartału 2012 r. 
W trzecim kwartale, podobnie jak w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, Agroma odczuwała w wyniku finansowym wpływ niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej.

Po trzech kwartałach spółka zanotowała blisko 13 mln zł przychodów. Strata netto wyniosła ok. 2,8 mln zł. Na wynik finansowy Agromy wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie sprzedaży w okresie późnego lata. Jest to cecha charakterystyczna dla całej branży.

"Trzeci kwartał jest w branży urządzeń ogrodowych tradycyjnie okresem zmniejszonego popytu. To moment, gdy klienci coraz rzadziej poszukują sprzętu używanego w miesiącach ciepłych, a nie ruszyła jeszcze w pełni sprzedaż urządzeń wykorzystywanych zimą np. pilarek i odśnieżarek" wyjaśnił Piotr Staszewski, prezes Agromy.

Reklama

Agroma przeciwdziała zjawisku sezonowości, wprowadzając do oferty nowe produkty potrzebne przez cały rok, jak np. pilarki, rozdrabniacze resztek roślinnych, agregaty prądotwórcze, czy pompy spalinowe do wody.

Ważną pozycją w sprzedaży międzysezonowej są też akcesoria, części zamienne i materiały eksploatacyjne (np. oleje silnikowe do kosiarek, odśnieżarek, pilarek spalinowych, łańcuchy tnące, prowadnice łańcuchów, cylindry i tłoki silnikowe, ogumienie trakcyjne).

Na wyniki finansowe w całym bieżącym roku wpływają także zmiany w strukturze rynku i zmiana profilu klienta masowego, który w sytuacji spowolnienia gospodarczego coraz częściej szuka najtańszych rozwiązań.

"W ostatnich 9 miesiącach duża grupa klientów stała się niezwykle wrażliwa na cenę. Zaostrza to konkurencję pomiędzy sieciami marketów DIY, takich jak Castorama czy OBI a sieciami dyskontowymi, które walczą o klienta właściwie wyłącznie ceną" powiedział prezes Staszewski.

Agroma spodziewa się, że taka sytuacja rynkowa utrzyma się przez co najmniej kilka miesięcy, dlatego w najbliższym okresie Spółka kontynuuje rozbudowę oferty skierowanej do użytkowników profesjonalnych.

"Cały czas rozwijamy naszą sieć dealerską, w której oferujemy rozwiązania dla najbardziej wymagających użytkowników. Poszerzamy też gamę oferowanego sprzętu. Dzięki tym działaniom poszerzamy bazę klientów, którzy są mniej wrażliwi na cenę produktu i jednocześnie bardziej lojalni wobec marki której zaufali. Działania te gwarantują również uzyskiwanie marż na racjonalnym poziomie" podkreślił prezes Staszewski.

Agroma S.A. jest jedną z największych polskich firm handlowo-produkcyjnych, działających na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie czołowe miejsca zajmują traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń. Od marca 2010 spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, na rynku New Connect.

opr.MM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »