Alda: Sprzedaż systemu EASY FIX w 2012 roku może istotnie wzrosnąć
Rok 2012 może być przełomowym pod względem sprzedaży innowacyjnego systemu mocowania choinek EASY FIX, którego wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest Alda. Notowana na giełdowym rynku NewConnect spółka specjalizuje się w produkcji i dystrybucji artykułów gospodarstwa domowego takich jak czajniki z gwizdkiem czy kosze na śmieci.
- System EASY FIX powstał w Stanach Zjednoczonych, w Europie pojawił się kilka lat temu. Natomiast w Polsce dopiero zdobywa odbiorców. W 2010 roku na krajowym rynku sprzedaliśmy 80 sztuk stojaków, rok później było ich już 200. W tym roku możliwe jest przekroczenie 2 tys. sprzedanych sztuk. Zaś łączna wartość przychodów z tytułu sprzedaży systemu EASY FIX w Polsce może przekroczyć 200 tys. złotych. Jednocześnie, otrzymaliśmy już większe niż w roku ubiegłym zamówienie od naszego stałego Kontrahenta z Niemiec. Wielkość jego zeszłorocznego zamówienia na stojaki była do tej pory rekordowa. Trzeba również dodać, iż dzięki środkom pozyskanym podczas debiutu na rynku NewConnect mogliśmy przeprowadzić w tym roku akcję promocyjną, w ramach której byliśmy obecni z marką EASY FIX na targach branżowych w kraju m.in. w Poznaniu. Ponadto, zatrudniliśmy dodatkowego handlowca, który pracuje głównie w terenie. To przynosi efekty - mówi Marek Fryc, prezes Alda.
Alda stara się pozyskiwać kontrahentów zagranicznych, zwiększając tym samym wartość sprzedaży eksportowej. Spółka nawiązała kontakty handlowe w krajach Europy Wschodniej oraz Afryki. W związku z silną promocją systemu EASY FIX być może wkrótce będzie on znany w Rosji.
- Podczas zagranicznych targów branżowych nawiązaliśmy kontakt z właścicielem firmy sprzedającej drzewka choinkowe w Moskwie i Petersburgu. Jesteśmy po wstępnych rozmowach dotyczących ewentualnego wprowadzenia systemu EASY FIX na tamtejszy rynek. Gdyby rozmowy te zakończyły się zawarciem umowy, byłby to nasz duży sukces - mówi Marek Fryc.
W I półroczu 2012 roku Spółka zanotowała 4,26 mln zł przychodów oraz 30 tys. zł straty netto. W I połowie 2011 roku, wyniki te kształtowały się odpowiednio: 4,62 mln zł oraz 128 tys. złotych. Spadek poziomu przychodów był związany przede wszystkim z wyeliminowaniem z końcem kwietnia 2012 r. dodatkowej działalności polegającej na wynajmie pracowników zewnętrznej firmie. Ponadto, rozpoczęto prace rozwojowo-badawcze, których efektem będzie wdrożenie nowej technologii produkcji koszy okrągłych w celu skrócenia czasu tego procesu, przy jednoczesnym zwiększeniu jego wydajności. Pełne wdrożenie nowego rozwiązania planowane jest na czwarty kwartał br.
Alda to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, specjalizujące się w produkcji i sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego. Spółka posiada ugruntowaną pozycję na rynku małego AGD (czajniki, naczynia żaroodporne, chlebaki, pokrywy i gałki, kosze, koszopopielnice, wieszaki). Marka Alda istnieje na polskim rynku od 1978 r.
Oferta firmy skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych (gospodarstwa domowe), jak i biznesowych (hotele, lokale gastronomiczne).
Odbiorcami produktów Alda są głównie dystrybutorzy produktów gospodarstwa domowego, hurtownie AGD, a także firmy z sektora HORECA i przedsiębiorstwa zaopatrujące ten sektor.
Spółka generuje większość swoich przychodów na terenie Polski (ok. 90 proc.), pozostała część pochodzi ze sprzedaży eksportowej.
Alda zadebiutowała na rynku NewConnect 27.12.2011 r. Debiut poprzedziła prywatna emisja akcji serii C o wartości 0,55 mln zł. Pieniądze z niej pozyskane zostały przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego w celu sfinansowania wzrostu sprzedaży i rozwoju kanałów dystrybucji oraz w inwestycje we własną infrastrukturę techniczną.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze