Reklama

AMBRA poprawia wyniki mimo słabszej dynamiki rynku wina

Pomimo nieznacznego spadku przychodów o 1,5% Grupa AMBRA - lider polskiego rynku wina - zwiększyła zysk netto, który wzrósł o 57,6% osiągając 26,1 mln zł. Dynamicznie rosła sprzedaż CYDRU LUBELSKIEGO, która przekroczyła 10 mln zł.

W zakończonym 30 czerwca roku obrotowym 2013/2014 Grupa AMBRA odnotowała niewielki spadek przychodów spowodowany niższą sprzedażą eksportową (głównie do Rosji) oraz niższą sprzedażą w segmencie droższych win do gastronomii.

Reklama

Wzrosła sprzedaż Grupy w najważniejszych kanałach dystrybucji w Polsce (sieci i hurt). "W roku 2013/2014 mieliśmy do czynienia ze spowolnieniem wzrostu rynku wina do 2,7%, czyli znacznie poniżej wieloletniej dynamiki wzrostu konsumpcji wina w Polsce.

Nie przewidujemy znaczącej poprawy dynamiki trendu w najbliższym okresie. Dlatego duże znaczenie przywiązujemy do wzrostu CYDRU LUBELSKIEGO, naszej najmłodszej i najszybciej rosnącej marki. Tak dynamiczny wzrost związany był oczywiście ze znaczącymi wydatkami na rozwój CYDRU LUBELSKIEGO, zarówno na zwiększenie jego dostępności w sklepach jak i na wsparcie marketingowe.

Wydatki te wprawdzie istotnie obciążyły nasze zyski w minionym roku obrotowym, ale dzięki nim osiągnęliśmy pozycję zdecydowanego lidera na nowym rynku cydru. W bieżącym roku obrotowym planujemy 2-3 krotnie zwiększyć sprzedaż CYDRU LUBELSKIEGO.

W perspektywie kolejnych lat CYDR LUBELSKI powinien znacząco wpłynąć na zwiększenie naszych zysków" - stwierdza Prezes Grupy AMBRA, Robert Ogór. Wyższe niż w latach ubiegłych koszty zakupu wina oraz koszty rozwoju marki CYDR LUBELSKI spowodowały spadek zysku operacyjnego o 5,6% do 30,2 mln zł.

Dzięki dalszej obniżce kosztów operacyjnych i finansowych, a także niższym kosztom podatków Grupa AMBRA znacząco poprawiła zysk netto, który w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego wzrósł o 57,6% do poziomu 26,1 mln zł.

Podobnie jak w latach ubiegłych Grupa AMBRA wypracowała wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które wyniosły 30,3 mln zł. "Nasza strategia zakłada zrównoważony rozwój w oparciu o portfel marek generujący gotówkę, regularny wzrost dywidend dla akcjonariuszy i reinwestowanie pozostałej części zysków w obiecujące projekty rozwojowe takie jak CYDR LUBELSKI. W tym roku podobnie jak w latach poprzednich zwiększamy dywidendę na akcję - wyniesie ona 45 groszy, a jej rentowność osiągnie poziom blisko 5%." - informuje Prezes Grupy AMBRA, Robert Ogór.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina i cydru w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PLISKA, PICCOLO czy CYDR LUBELSKI to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

opr MZB

Dowiedz się więcej na temat: wino | WiN | cydr

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »