AMS nie ma już internetowej spółki

Za 3 mln zł, czyli za kwotę o ponad 60% wyższą, niż wynosiła wartość księgowa, sprzeda AMS udziały w First Interactive Polska, firmie zajmującej się m.in. projektowaniem kampanii internetowych. Tym samym potwierdziły się informacje PARKIETU, według których poznańska spółka miała przeprowadzić tę operację do końca 2001 r.

Za 3 mln zł, czyli za kwotę o ponad 60% wyższą, niż wynosiła wartość księgowa, sprzeda AMS udziały w First Interactive Polska, firmie zajmującej się m.in. projektowaniem kampanii internetowych. Tym samym potwierdziły się informacje PARKIETU, według których poznańska spółka miała przeprowadzić tę operację do końca 2001 r.

Wskutek sprzedaży 40% udziałów w firmie First Interactive (11,03 tys. sztuk) wynik brutto AMS zwiększy się o 1,7 mln zł. Nie wiadomo jednak, czy ta transakcja zostanie zaksięgowana jeszcze w 2001 r. czy już w 2002 r., gdyż według umowy inwestycyjnej, zapłata za ten pakiet ma zostać uiszczona w ciągu 6 miesięcy od daty jej zawarcia (28 grudnia). Stroną kupującą jest główny udziałowiec giełdowego AMS - BB Investment. Fundusz ten już wcześniej posiadał udziały w internetowej FI Polska. Obecnie zobowiązał się zapłacić 3 mln zł za papiery o wartości księgowej 1,3 mln zł i przejmie kontrolę nad firmą.

Reklama

Jednocześnie zakończyły się "porządki" w grupie outdoorowego AMS, dla którego BB Investment pozyskuje właśnie inwestora strategicznego. Według naszych informacji, transakcja sprzedaży udziałów w oferującej internetowe usługi FI miała poprzedzić jego wybór.

Jak już pisaliśmy na łamach PARKIETU, decyzję o sprzedaży FI podjęto z dwóch powodów. Zdaniem przedstawicieli AMS, z jednej strony nie pasuje ona do outdoorowej grupy, z drugiej - nadal jest nierentowna. Warto jednak zauważyć, że nie o całej działalności FI można powiedzieć, że nie wpisuje się ona w charakter AMS. Świadczy o tym m.in. fakt, że - jak poinformowano w komunikacie - "strategiczny z punktu widzenia inwestycji w spółkę rodzaj działalności, tj. sprzedaż, jak i zarządzanie reklamą banerową w internecie (jedna z domen FI - red.), prowadzony jest od kilkunastu miesięcy bezpośrednio przez AMS".

W III kw. 2001 r. przychody First Interactive, do której klientów należą m.in. Polkomtel, TP SA, Alcatel Polska czy Dialog, wyniosły 2,7 mln zł.

Parkiet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »