Arrinera Automotive - spółka zależna Veno - zmierza na NewConnect
Arrinera Automotive - spółka zależna notowanej na NewConnect firmy Veno - zaprezentowała strategię rozwoju. Obejmuje ona debiut na NewConnect, budowę trzech samochodów sportowych, uruchomienie ich produkcji w Polsce oraz rozwój klastra technologicznego.
Flagowym produktem spółki jest Arrinera - samochód z segmentu supercars. Do najważniejszych celów strategicznych należy obecnie przygotowanie wersji produkcyjnej tego auta w roku 2012 oraz jednoczesne udoskonalanie i rozwój jego konstrukcji: stworzenie różnych typów nadwozi, w tym także w wersji roadster, a także opracowanie wersji Arrinery do wyścigów na torze.
Głównym założeniem przy projektowaniu kolejnych generacji Arrinery jest to, iż pojazd nie musi być kolejnym najszybszym samochodem na świecie: nie ma to bowiem - jak się okazuje - tak dużego znaczenia dla ostatecznych użytkowników, gdyż i tak nie ma możliwości rozwinąć na publicznej drodze prędkości ponad 400 km/h. Najwięcej emocji natomiast dostarczają kierowcom takie parametry, jak przyspieszenie do 100 km/h w granicach trzech sekund, przeciążenie w zakręcie wynoszące ponad 1g, doskonałe hamulce czy przewidywalne zachowanie samochodu w pełnym zakresie prędkości. Na rok 2012 planowane jest także uzyskanie dla auta homologacji European Community Small Series Type Approval (ECSSTA) oraz pozyskanie minimum 30 dealerów samochodów na całym świecie.
W ramach realizacji swojej strategii zarząd Arrinera Automotive podpisał umowę na wyłączność negocjacji dotyczącą przejęcia 50 proc. udziałów w spółce Fenix Automotive Ltd z Wielkiej Brytanii, realizującej obecnie projekt budowy samochodu sportowego Fenix. Zarząd planuje dopięcie transakcji do połowy sierpnia. Dzięki tej inwestycji Arrinera Automotive będzie mogła realizować strategię budowy grupy z bardzo silną pozycją na światowym rynku małoseryjnych samochodów z segmentów supercars i sportowych, uzyska dostęp do zagranicznych rynków zbytu, dokona transferu technologii i know-how z Wielkiej Brytanii do Polski, a także uzyska wiedzę na temat pozyskiwania klientów dla swoich produktów, operując na bardzo elitarnym i prestiżowym rynku producentów samochodów sportowych.
Przypomnieć należy, iż spółkę Fenix Automotive kontroluje Lee Noble - światowej klasy brytyjski konstruktor aut sportowych - który, jest członkiem rady nadzorczej Arrinera Automotive oraz jej akcjonariuszem.
Arrinera Automotive ma w planach uruchomienie produkcji samochodów w Polsce, jednakże spółka nie zamierza sama budować fabryki: koncentruje się obecnie na znalezieniu odpowiedniego podwykonawcy w naszym kraju, a rozmowy z potencjalnymi partnerami posiadającymi bardzo wysokie kompetencje w budowie samochodów już trwają.
Kolejnym krokiem w realizacji strategii będzie rozpoczęcie pracy nad nowym autem: tym razem z klasy fun car. Jest to pojazd jedno- lub dwuosobowy, całkowicie otwarty, bez bagażnika, ma masę do 500 kg i moc w granicach 200-300 KM, natomiast cena jest nie wyższa niż 70 tysięcy funtów. W założeniach zarządu docelowa produkcja wszystkich trzech modeli samochodów wynieść ma 600-700 sztuk rocznie.
W niedalekiej przyszłości Arrinera Automotive zakłada również zawiązanie klastra technologicznego z czołowymi polskimi uczelniami i instytutami w celu stworzenia wersji auta z silnikiem elektrycznym, a także z innymi silnikami napędzanymi alternatywną energią. Arrinera Automotive jest na etapie przygotowań do debiutu na NewConnect.
Opr. KM
Sprawdź bieżące notowania Veno na stronach BIZNES INTERIA.PL