Arteria: wzrost przychodów z 50 do 90 mln zł

Arteria prognozuje, że w 2008 roku przychody grupy wzrosną do 90 mln zł z 50 mln zł planowanych na ten rok, a zysk netto do 5 mln zł z 3 mln zł w tym roku - poinformowała spółka w komunikacie.

Arteria prognozuje, że w 2008 roku przychody grupy wzrosną do 90 mln zł z 50 mln zł planowanych na ten rok, a zysk netto do 5 mln zł z 3 mln zł w tym roku - poinformowała spółka w komunikacie.

Zarząd spółki przedstawił strategię rozwoju, która zakłada rozbudowę ogólnopolskiej sieci sprzedaży detalicznej typu multibrand. Firma zamierza rozbudowywać sieć punktów sprzedaży i zwiększać poziom inwestycji w zakresie oferowanych produktów.

Podstawą detalicznej sieci sprzedaży ma być 38 punktów w sieci Media Saturn Holding, obsługujących od marca 2007 roku sprzedaż produktów operatora komórkowego Play, a następnie także telewizji nowej generacji n.

Od października spółka zacznie organizować ogólnopolską sieć Stref Usług - punkty sprzedaży będą zlokalizowane we wszystkich sklepach Media Markt i Saturn na terenie kraju.

Reklama

Strefy Usług mają prowadzić sprzedaż typu multibrand, oferując produkty i usługi w trzech obszarach: telekomunikacji komórkowej, telekomunikacji stacjonarnej oraz telewizji cyfrowej. Plany zakładają ofertę dwóch, a od połowy 2008 roku trzech produktów z każdego z wymienionych obszarów.

"Na koniec roku Arteria SA będzie obsługiwać 42 punkty sprzedaży w sieci Media Saturn Holding. W ciągu kolejnych 12 miesięcy zostanie ona poszerzona o 10, aby do końca 2009 roku osiągnąć około 60 punktów sprzedaży" - poinformowała firma.

Arteria będzie też rozwijać sieć sprzedaży pod własną marką. Oferta handlowa tych punktów odpowiadać będzie produktom dostępnym równolegle w Strefach Usług. Punkty własnej sieci zakładane będą głównie w centrach handlowych dużych miast.

Do końca tego roku liczba placówek działających pod własną marką ma wzrosnąć do co najmniej 15 z 11 na koniec września. W pierwszym kwartale 2008 r. ma to być już minimum 20 lokalizacji, a do końca września przyszłego roku - 40.

Arteria chce być aktywna w obszarze usług sprzedaży bezpośredniej, prowadzonej w sektorze usług finansowych. Bazą do rozwoju działalności w tym segmencie było podpisanie w pierwszym półroczu tego roku umowy z Citibank Handlowy na sprzedaż produktów finansowych dedykowanych klientom detalicznym, a następnie zakup 75 proc. udziałów spółki Rigall Distribution, autoryzowanej sieci agencyjnej tego banku.

Firma zamierza też działać w obszarze usług outsourcingu i wsparcia sprzedaży.

Oprócz wzrostu organicznego Arteria zamierza rozwijać się poprzez akwizycje.

"W związku z budowaniem własnej marki konsumenckiej, zarząd Arterii zamierza pozyskać do swojej grupy agencję marketingową wyspecjalizowaną w projektach wspierania sprzedaży" - napisano w komunikacie.

Spółka nie wyklucza jednocześnie akwizycji "w obszarze działających już na rynku detalicznych sieci sprzedaży średniej wielkości. Znaczącym wsparciem zasobów mogą okazać się akwizycje na rynku m.in. dealerów komórkowych oraz detalistów hardware'u".

Firma zamierza też szukać spółek i podmiotów oferujących usługi instalacyjne i serwisowe, które mogłyby się stać przedmiotem potencjalnych akwizycji.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | Saturn | 50+
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »