Asfalty z Lotosu trafiają na kolejne modernizowane lotniska
Spółka Lotos Asfalt dostarcza wysokiej jakości asfalty modyfikowane (MODBIT) na kolejne modernizowane lotniska w Polsce. W tym roku asfalt MODBIT trafił na lotnisko wojskowe w Dęblinie. Niewiele wcześniej ten najwyższej jakości produkt posłużył do modernizacji pasa startowego na lotnisku w Gdańsku. Wcześniej asfalty z LotosU były stosowane również do budowy i modernizacji pasów lotnisk w Rzeszowie, Warszawie, Bydgoszczy i Szczecinie.
- Produkowany przez nas asfalt modyfikowany MODBIT jest wybierany ze względu na jego podwyższone parametry - podkreśla Adam Wojczuk, dyrektor ds. strategii rozwoju Lotos Asfalt. - Produkt ten wykazuje zwiększoną odporność na odkształcenia plastyczne (koleiny) i spękania warstw nawierzchni w niższych temperaturach. Wykorzystanie MODBIT-u w dwóch warstwach nawierzchni (wiążącej i ścieralnej) oznacza, iż możliwe jest zwiększenie ich trwałości aż o 20-25 proc.
Asfalty modyfikowane stosuje się jako materiał wiążący w mieszankach mineralno-asfaltowych przeznaczonych do budowy i utrzymania dróg, lotnisk oraz innych powierzchni utwardzonych. Zastosowany w Dęblinie MODBIT CR z dodatkiem miału gumowego zaleca się stosować do tzw. "cichych nawierzchni", ale można go użyć również jako zamiennik standardowych asfaltów drogowych lub modyfikowanych.
Na wojskowe lotnisko w Dęblinie, które jest obiektem szkoleniowym Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych - "Szkoły Orląt" na potrzeby wykonania nawierzchni dróg technicznych i przeciwpożarowych dostarczono 1000 ton asfaltów, w tym 600 ton asfaltu modyfikowanego.
W ciągu dziesięciu lat (2004-14), spółka Lotos Asfalt sprzedała prawie 8 mln ton asfaltów (w tym ok. 1,3 mln ton asfaltów modyfikowanych). Asfalty wykorzystano do budowy i modernizacji 9 tys. km. dróg, w tym m.in. autostrad A1, A2 i A4 oraz dróg ekspresowych S3, S7, S8 i S17.
Lotos Asfalt powstała w Gdańsku. W czerwcu 2004 roku przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Dziś spółka dysponuje trzema zakładami produkcyjnymi. Do klientów w Polsce i zagranicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. Sprzedaż Lotos Asfalt skierowana jest w ok. 70 proc. do klientów krajowych a w ok. 30 proc. do klientów zagranicznych.
Opr. KM