Reklama

Asseco z myślą o rolnikach

Asseco zakończyło wdrożenie eWniosku dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Jest to kompleksowa aplikacja do obsługi online wniosków o płatność obszarową. eWniosek stanowi jedno z największych na polskim rynku rozwiązań, w którym wykorzystywane są dane przestrzenne. Docelowo aplikacja jest dedykowana prawie 1,5 mln użytkownikom. Do jej realizacji Asseco wykorzystało swoje standardowe oprogramowanie - LIDS.

Rolnicy mogą już składać eWnioski dzięki nowej aplikacji udostępnionej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Rozwiązanie, poza możliwością wprowadzenia wniosku, pozwala rolnikowi na wstępną kontrolę kompletności dokumentu. Użytkownicy mogą złożyć wniosek samodzielnie lub z pomocą doradców, którzy również korzystają z aplikacji eWniosek. Za opracowanie całego rozwiązania oraz jego wdrożenie odpowiadało Asseco.

Reklama

- Projekt zrealizowany dla ARIMR jest dla nas bardzo istotny z dwóch powodów. Przede wszystkim jest to jedno z największych rozwiązań w Polsce, opartych na systemie GIS - powiedział Witold Malina, dyrektor Pionu Rolnictwo, Asseco Poland. - Ponadto tworząc tę aplikację, wykorzystaliśmy oprogramowanie LIDS - standardowy produkt oferowany przez Grupę Asseco. Znacznie zmniejszyło to koszt całego projektu i po raz kolejny pokazało, że jesteśmy firmą, która potrafi połączyć rozwiązania różnych spółek z grupy tak, aby uzyskać dodatkową wartość dla klienta - dodał.

Aplikacja eWniosek zbudowana została w technologii JSF PrimeFaces, umożliwiającej tworzenie atrakcyjnych wizualnie i funkcjonalnie interfejsów użytkownika. Istotnym elementem aplikacji jest obsługa załączników graficznych za pośrednictwem oprogramowania LIDS, które udostępnia opcję przeglądu i edycji danych przestrzennych.

eWniosek to pierwsza tak duża implementacja LIDS na polskim rynku. Realizacja projektu - począwszy od analitycznego opisu aplikacji, poprzez jej zaprojektowanie, implementację, stworzenie odpowiedniej dokumentacji, aż po wdrożenie całego rozwiązania - zajęła Asseco zaledwie 5 miesięcy.

Dzięki temu agencja w krótkim czasie pozyskała nowoczesne i przyjazne rolnikom rozwiązanie, które ma ich zachęcić do składania wniosków przez Internet. Ponadto dokumenty składane w aplikacji eWniosek są automatycznie importowane do systemów ARiMR. Dzięki temu operatorzy agencji nie muszą ręcznie wprowadzać wniosków, co zmniejsza koszty związane z ich obsługą.

ARiMR to największa agencja płatnicza w Unii Europejskiej. Obsługuje najliczniejsze grono beneficjentów ,z których wielu prowadzi rozdrobnione gospodarstwa. W swojej elektronicznej bazie prowadzi ewidencję ponad 33 milionów działek. Większość z nich ma co roku naliczane i wypłacane dopłaty obszarowe.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »