Bielizna dała 300 proc.

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowała w poniedziałek Silvano Fashion Group (PTA Grupp), pierwsza estońska spółka notowana w Warszawie. Na otwarciu notowań za akcje PTA Grupp płacono 80zł, co oznacza, że na otwarciu kurs wzrósł o 303,84 proc. Cena sprzedaży akcji wynosiła 19,81 zł.

Debiut Silvano Fashion Group jest 38. debiutem w tym roku. Liczba debiutów na GPW osiągnęła w związku z tym tę samą liczbę co w 2006 r. Razem z estońską spółką, na warszawskiej giełdzie jest notowanych 16 zagranicznych spółek. Emitenci pochodzą z Austrii, Czech, Estonii, Hiszpanii, Holandii, Izraela, Luksemburga, Niemiec, Słowacji, Ukrainy, USA, Węgier.

Silvano Fashion Group jest 5. zagraniczną spółką debiutującą w Warszawie, w br. Według prognoz GPW, na nasz parkiet powinno wejść w tym roku 6-8 zagranicznych spółek.

Reklama

PTA Grupp, który jest w trakcie zamiany nazwy na AS Silvano Faschion Group, przydzielił wszystkie akcje oferowane w ramach oferty publicznej, czyli 6 221 338 akcji, po 19,81 zł za papier. Wartość oferty wyniosła 123,2 mln zł.

Oferta była kierowana wyłącznie do inwestorów instytucjonalnych - polskich i zagranicznych. Na akcje PTA Grupp złożyło zapisy 273 inwestorów.

Oferta publiczna spółki obejmowała akcje istniejące, sprzedawane przez dotychczasowego głównego akcjonariusza: Alta Capital Partners, fundusz zarejestrowany w Luksemburgu.

Spółka informowała, że zaraz po tej ofercie zamierza wyemitować 2 052 802 nowych akcji, które zostaną objęte przez Alta Capital Partners. Taką formułę emisji wybrano ze względów technicznych. Dzięki emisji firma chce uzyskać ok. 10 mln euro na rozwój sieci handlowej.

Przed emisją Alta Capital Partners miał 73,48-proc. udział w kapitale spółki. Po ofercie publicznej będzie mieć 59,29 proc.

PTA Grupp posiada sieć detaliczną, która obejmuje 19 sklepów z odzieżą damską pod marką PTA, zlokalizowanych na Litwie, Łotwie, w Estonii i w Rosji. Spółka sprzedaje także bieliznę damską, poprzez sieć 19 sklepów pod marką Oblicie zlokalizowanych w Rosji, 20 sklepów pod marką Milavitsa na Białorusi, 2 sklepy Lauma na Łotwie oraz 7 sklepów Splendo w Polsce.

Ponadto, prócz sklepów własnych, istnieje 105 sklepów franczyzowych prowadzonych pod marką Milavitsa w Rosji, na Ukrainie, w Mołdawii, Kazachstanie i innych krajach.

Prócz sieci sklepów, spółka posiada także trzy zakłady produkujące odzież i bieliznę: w Estonii (Tallin), na Łotwie (Liepaja) oraz na Białorusi (Mińsk). W 2006 roku grupa miała 81 mln euro przychodów, 17,9 mln euro EBITDA (czyli przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków i amortyzacji) oraz 7,9 mln euro zysku netto. W I kwartale tego roku przychody wyniosły 23,7 mln euro, EBITDA 4,7 mln euro, a zysk netto 2,1 mln euro.

NOTOWANIA PTA Grupp AS

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: deta | proca | Warszawa | Dana | danie | fashion
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »