Black Point blisko realizacji prognoz

Polski producent materiałów do druku - firma Black Point (NewConnect: BPN) - jest bliski realizacji prognoz na 2011 rok. Grupa uzyskała przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto w wysokości blisko 5,2 mln zł. W 2011 roku spółka Black Point odnotowała znaczny wzrost sprzedaży eksportowej, a sprzedaż należącej do grupy spółki Eco Service Sp. z o.o. wzrosła o ponad 26 proc. w porównaniu z 2010 rokiem.

Polski producent materiałów do druku - firma Black Point (NewConnect: BPN) - jest bliski realizacji prognoz na 2011 rok. Grupa uzyskała przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto w wysokości blisko 5,2 mln zł. W 2011 roku spółka Black Point odnotowała znaczny wzrost sprzedaży eksportowej, a sprzedaż należącej do grupy spółki Eco Service Sp. z o.o. wzrosła o ponad 26 proc. w porównaniu z 2010 rokiem.

W 2011 roku Grupa Black Point osiągnęła przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto na poziomie niespełna 5,2 mln zł. Tym samym zrealizowała prognozę obrotową niemal w 100 proc., a prognozę wynikową w 98 proc.

- Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, w tym osłabienie koniunktury w branży materiałów eksploatacyjnych, silną presję cenową oraz agresywne działania konkurencji - z jednej strony producentów urządzeń drukujących, z drugiej - dostawców produktów alternatywnych, głównie dystrybutorów - wyniki Grupy Black Point uznajemy za sukces - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA.

Reklama

W omawianym okresie polski producent materiałów do druku odnotował spore wzrosty sprzedaży eksportowej - w ujęciu wartościowym o 56 proc. i o 74 proc. w ujęciu ilościowym, względem 2010 roku.

Sprawdź bieżące notowania spółki Black Point na stronach INTERIA.PL

To skutek ekspansji na rynkach zagranicznych, głównie w Czechach i na Węgrzech, gdzie Black Point podpisał w minionym roku istotne umowy o dystrybucji (m.in. z CHS Hungary i Tredl Borgy Cz. A.S.).

W odpowiedzi na trudną sytuację rynkową, a także zmiany technologiczne wprowadzane przez producentów drukarek, Black Point stworzył unikatową technologię wytwarzania swoich produktów.

- Opracowaliśmy nową technologię do produkcji kartridży atramentowych, a następnie rozpoczęliśmy prace nad wdrażaniem nowoczesnej, innowacyjnej na skalę światową linii do produkcji atramentów, którą planujemy uruchomić w II połowie 2012 roku. - mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point SA.

- Miniony rok był dla spółki Black Point bardzo bogaty w innowacyjne działania i projekty, czego skutkiem było wprowadzenie na rynek wielu unikatowych produktów. Poszerzyliśmy m.in. grupę atramentów o tzw. Multipacki, rozbudowaliśmy o nowe produkty nasze linie wydajnych atramentów XL i tonerów Super Plus. Zdywersyfikowaliśmy też ofertę tonerów, wprowadzając nowe modele tonerów monochromatycznych i kartridże kolorowe - dodaje.

Te działania poskutkowały w 2011 roku znacznymi wzrostami sprzedaży w kluczowych - bo najbardziej zyskownych - grupach produktowych. Wzrost sprzedaży ilościowej w grupie tonerów laserowych wyniósł niemal 10 proc. więcej niż w roku 2010.

Linia Super Plus zanotowała 15-proc. wzrost sprzedaży ilościowej, a o 30 proc. wzrosły obroty ilościowe w grupie tonerów kolorowych. W I połowie 2011 roku udało się producentowi skutecznie zahamować spadki sprzedaży w grupie kartridży atramentowych, co pozwoliło zamknąć rok z wynikiem porównywalnym do 2010 roku.

Znaczny wpływ na realizację prognozy finansowej miały wyniki należącej do grupy spółki Eco Service, która działa w Europie, Azji i obu Amerykach. Jeden z liderów europejskiego rynku handlu pustymi kartridżami w porównaniu do 2010 roku odnotował wzrost sprzedaży o ponad 26 proc.

- Przewidujemy, że dynamika wzrostu spółki Eco Service i wykorzystanie potencjału rynków światowych mogą w 2012 roku stanowić przynajmniej częściową rekompensatę ewentualnego negatywnego wpływu sytuacji rynkowej na wyniki sprzedaży spółki Black Point - mówi Kamila Yamasaki.

Zarząd zamierza w 2012 roku kontynuować podstawowe kierunki strategii, wykorzystując potencjał, jaki stwarza własna produkcja oraz posiadanie w grupie spółki Eco Service, jako dostawcy kluczowego surowca produkcyjnego.

- - - - -

Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China - aktywna na Dalekim Wschodzie.

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych.

Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black Point S.A. | Black
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »