Black Point - pierwszy etap przejęcia SCOT zakończony
Giełdowa spółka Black Point z powodzeniem zakończyła pierwszy etap przejęcia krakowskiej spółki SCOT, właściciela marki "Printé", nabywając 50% jej udziałów. Do końca września br. Black Point S.A. przejmie pozostałe 50% udziałów, stając się tym samym liderem polskiego rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych.
- Obserwując zmiany zachodzące na rynku materiałów eksploatacyjnych zdecydowaliśmy się na rozbudowanie naszego portfolio produktowego. Produkty pod marką "Black Point" należą do kategorii premium i konkurują jakością z materiałami producentów urządzeń drukujących (OEM - Original Equipment Manufacturer), takich jak HP, Cannon Samsung czy Lexmark. Dzięki akwizycji oferta Grupy Black Point zostanie uzupełniona o uznaną markę ekonomiczną, umożliwiającą nam efektywniejsze konkurowanie z innymi alternatywnymi materiałami do druku. Marki ekonomiczne stanowią (wartościowo) ponad 3/4 rynku alternatywnego, więc wchodzimy z bardzo dobrym produktem w segment o dużym potencjale - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point.
Black Point poprzez akwizycję SCOT wychodzi naprzeciw obserwowanym tendencjom rynkowym.
- Przejęcie SCOT pozwoli nam na umocnienie pozycji rynkowej i stworzenie dynamicznie rozwijającej się Grupy Kapitałowej. Naszymi kluczowymi przewagami konkurencyjnymi są silna, rozpoznawalna marka, wysokiej jakości produkty, własna, innowacyjna, zaawansowana technologicznie produkcja, bogate know-how oraz silne kompetencje logistyczno-dystrybucyjne. Staniemy się wiodącym specjalistą w obszarze technologii druku, ponieważ jako Grupa zapewniamy dostęp do kompleksowej oferty związanej z drukiem: od urządzeń, przez materiały producentów urządzeń po najlepszą, bo pełną ofertę materiałów alternatywnych do druku, zarówno w zakresie produktów premium o jakości lepszej niż produkty OEM, jak i produktów economy - o stabilnej jakości, za to w konkurencyjnych cenach - dodaje Kamila Yamasaki.
Chcemy kontynuować budowanie pozytywnego, jakościowego wizerunku alternatywnych materiałów barwiących jako źródła korzyści dla użytkowników końcowych i partnerów handlowych oraz jednocześnie porządkować rynek pod względem wiarygodności informacji ofertowych i biznesowych - podkreśla Pani Prezes.
W 2011 roku spółka Black Point osiągnęła ok. 12,5-procentowy udział (w ujęciu wartościowym), co uplasowało ją na drugim miejscu, po Action S.A. posiadającym udział ok. 15,5-procentowy w rynku kompatybilnych materiałów do druku, szacowanym na blisko 0,5 mld PLN. Po transakcji Grupa Black Point stanie się liderem branżowym z udziałem przekraczającym 20%.
Black Point SA jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.
Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.
Od maja 2010 roku akcje Black Point SA są notowane na NewConnect GPW w Warszawie.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze