BoomBit planuje pozyskać z emisji ok. 46,2 mln zł

BoomBit planuje pozyskać z emisji akcji serii C ok. 46,2 mln zł - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym. Ofertą objętych jest do 1,3 mln nowych akcji serii C oraz do 1,52 mln akcji serii B, oferowanych przez obecnych akcjonariuszy. Zarząd chce rekomendować wypłatę dywidendy na poziomie 40-80 proc. skonsolidowanego zysku netto, począwszy od zysku za 2019 rok.

BoomBit planuje pozyskać z emisji akcji serii C ok. 46,2 mln zł - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym. Ofertą objętych jest do 1,3 mln nowych akcji serii C oraz do 1,52 mln akcji serii B, oferowanych przez obecnych akcjonariuszy. Zarząd chce rekomendować wypłatę dywidendy na poziomie 40-80 proc. skonsolidowanego zysku netto, począwszy od zysku za 2019 rok.

BoomBit jest producentem oraz wydawcą gier na mobilne systemy operacyjne - iOS (Apple App Store) oraz Android (Google Play). Gry wydawane są w formule free-to-play. Zespół grupy liczy ponad 200 pracowników i współpracowników.

Spółka zamierza przeznaczyć 40 mln zł na kampanie marketingowe (User Acquisition, pozyskiwanie użytkowników) mające na celu zwiększenie bazy użytkowników gier free-to-play.

"Kampanie marketingowe gier free-to-play, w przeciwieństwie do gier premium, trwają w sposób ciągły, a ich intensywność oraz nakłady z tym związane, są zwiększane wraz ze wzrostem popularności tytułu. Efektywne działania marketingowe w ocenie zarządu emitenta będą głównym czynnikiem wpływającym na realizację celów strategicznych grupy" - podano w prospekcie.

Reklama

Kwota 6,2 mln zł trafić ma na prace rozwojowe nowych gier oraz narzędzi analitycznych, w tym Core Engine.

"Środki z emisji zostaną wykorzystane na rozpoczęcie oraz kontynuację prac rozwojowych nad nowymi tytułami gier, których premiery zaplanowane są na 2019 rok. Są to m.in.: Archery Club, Sniper Shooter, Shooting Club, Mighty Heroes oraz inne tytuły znajdujące się w planie wydawniczym" - podano w prospekcie.

Szacowane nakłady na prace rozwojowe nowych gier, w perspektywie 12 miesięcy, wynoszą około 5 mln zł. Nakłady na prace rozwojowe Core Engine w tym czasie mają wynieść około 1,2 mln zł.

Ostateczna kwota wpływów z emisji będzie zależała od ostatecznej liczby nowych akcji przydzielonych inwestorom oraz ich ceny. Całkowite szacunkowe koszty oferty - jak podano - wyniosą maksymalnie ok. 6,55 mln zł.

Ofertą objętych jest do 1,3 mln emitowanych akcji serii C oraz do 600 tys. akcji serii B oferowanych do sprzedaży przez ATM Grupa, do 460 tys. akcji serii B oferowanych przez We Are One, do 230 tys. akcji serii B oferowanych przez Karolinę Szablewską-Olejarz oraz do 230 tys. akcji serii B oferowanych przez prezesa spółki Marcina Olejarza.

Akcjonariusze sprzedający akcje podpisali 12-miesięczne umowy o ograniczeniu rozporządzania akcjami (lock-up).

ATM Grupa posiada obecnie 33,33 proc. akcji BoomBit (2 mln akcji), spółka We Are One również kontroluje 33,33 proc. kapitału (2 mln akcji), a Karolina Szablewska-Olejarz oraz Marcin Olejarz - po 16,67 proc. (po 1 mln akcji).

Przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy inwestorów indywidualnych zaplanowane jest na 9-16 kwietnia. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 9-17 kwietnia. Przyjmowanie zapisów w transzy inwestorów instytucjonalnych ustalono na 18-24 kwietnia.

Spółka podała, że w horyzoncie krótkoterminowym (1 rok - 2 lata) chce wydać rocznie co najmniej 10 gier produkcji własnej o "wysokim potencjale monetyzacyjnym" w formule Game as a Service. Spółka planuje także wydanie 5 gier zewnętrznych twórców w 2019 roku oraz 10 gier gier zewnętrznych twórców w 2020 roku.

Jako cel średnioterminowy (2-3 lata) BoomBit wskazał posiadanie w portfelu wydawniczym jednocześnie co najmniej 10 gier w formule Game as a Service, gdzie każda gra generuje co najmniej 300 tysięcy USD przychodów miesięcznie, a także 1-2 gier, z których minimum jedna generuje przynajmniej 1 milion USD przychodów miesięcznie.

W pierwszej połowie 2018 roku spółka miała 21 mln zł przychodów wobec 7,1 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł w tym okresie 8,5 mln zł wobec 2,7 mln zł przed rokiem. Na koniec czerwca 2018 roku spółka miała 8,5 mln zł środków pieniężnych.

Program motywacyjny BoomBit zakłada wypracowanie w 2019 roku 28 mln zł zysku netto. W 2020 roku zysk, według planu, ma wzrosnąć do 43 mln zł, a w roku 2021 do 50 mln zł.

Spółka podała w prospekcie, że jej zarząd chce rekomendować wypłacanie w formie dywidendy od 40 do 80 proc. skonsolidowanego zysku netto, począwszy od zysku za 2019 rok. Spółka nie planuje wypłaty dywidendy za rok 2018.

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła w piątek prospekt emisyjny BoomBit. Spółka informowała, że debiut planowany jest na maj.

Oferującym, współprowadzącym księgę popytu i doradcą finansowym w procesie jest Vestor DM. Współoferującym jest BM Alior Banku, natomiast funkcję współprowadzącego księgę popytu pełnić będzie Trigon DM.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: IPO | Nieplanowane | BoomBit
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »