BRASTER pozyskał 39 mln zł z oferty publicznej

BRASTER S.A. z sukcesem sprzedał wszystkie 2,6 mln oferowanych walorów, pozyskując od Inwestorów 39 mln zł brutto (wliczając koszty emisji). Cena emisyjna w Pierwotnej Ofercie Publicznej Akcji została ustalona na poziomie 15 zł.

BRASTER S.A. z sukcesem sprzedał wszystkie 2,6 mln oferowanych walorów, pozyskując od Inwestorów 39 mln zł brutto (wliczając koszty emisji). Cena emisyjna w Pierwotnej Ofercie Publicznej Akcji została ustalona na poziomie 15 zł.

Pozyskanie środków pozwoli w pełni zrealizować strategię, której celem jest wprowadzenie urządzenia BRASTER Tester do bezpośredniej sprzedaży do kobiet w drugiej połowie 2016 r.

Do Inwestorów Indywidualnych trafi ostatecznie 25,3 proc., a do Instytucjonalnych 74,7 proc. walorów serii F. BRASTER planuje wprowadzić na główny rynek GPW 3 014 653 akcje serii A, B, C, D i E oraz 2,6 mln akcji z nowej emisji - nastąpi to prawdopodobnie w czerwcu.

- Ogromnie cieszy nas fakt, że udało nam się przekonać kilkunastu inwestorów instytucjonalnych i rzeszę inwestorów indywidualnych do inwestycji w naszą spółkę. Dzięki emisji udało nam się pozyskać kwotę, która jest wystarczająca do realizacji naszej strategii. Jej kluczowym elementem będzie wprowadzenie urządzenia BRASTER Tester do sprzedaży do kobiet w drugiej połowie 2016 r.

Reklama

Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim, którzy nam zaufali i zdecydowali się zainwestować w akcje Brastera - mówi Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER S.A.

Pozyskane środki w łącznej sumie 39 mln zł zostaną przeznaczone na budowę linii technologicznej, opracowanie finalnej, komercyjnej wersji urządzenia, stworzenie systemu automatycznej interpretacji badań termograficznych otrzymywanych z urządzenia BRASTER Tester, a także dokończenie prac związanych z wdrożeniem produktu na rynek.

- Biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze na przełomie roku cena akcji Brastera wynosiła ok. 8 zł, uzyskanie ceny emisyjnej na poziomie 15 zł jest niewątpliwym sukcesem i świadczy o słuszności założeń zaprezentowanej w grudniu ub.r. strategii. Gdyby nie to, że została ona pozytywnie oceniona przez Inwestorów, a jej założenia rozpoczęliśmy natychmiast wprowadzać w życie, jestem przekonany, że dziś nie mielibyśmy powodów do satysfakcji - dodaje Marcin Halicki.

Bezpośrednio przed emisją największymi Akcjonariuszami Spółki byli: Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. (DM BOŚ), Ipopema Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (Ipopema TFI), dr Tadeusz Wesołowski oraz jej założyciele.

Do niezbywania swoich akcji przez rok czasu od momentu ustalenia ostatecznej ceny akcji solidarnie zobligowali się dwaj najwięksi inwestorzy instytucjonalni (DM BOŚ, Ipopema TFI) oraz Członkowie Zarządu Spółki.

BRASTER opracował unikalną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą powstał prototyp urządzenia BRASTER Tester służącego do diagnostyki raka piersi. W listopadzie ub.r. Spółka zaprezentowała nową strategię na lata 2015-2021, zgodnie z którą urządzenie BRASTER Tester będzie adresowane bezpośrednio do kobiet, a jego wprowadzenie na rynek polski nastąpi w drugiej połowie 2016 r.

W roku 2017 planowane jest rozpoczęcie dystrybucji w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Rok później urządzenie wejdzie do sprzedaży m.in. w kolejnych państwach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych.

W ramach rozwoju projektu BRASTER współpracuje m.in. z Politechniką Warszawską (PW) oraz Uniwersytetem Jagiellońskim (UJ). Naukowcy z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych PW (EiTI) pracują nad systemem automatycznej interpretacji badań termograficznych otrzymywanych z urządzenia BRASTER Tester. Będzie to krok milowy w procesie przygotowania urządzenia do komercjalizacji, jako że automatyczna interpretacja badań stanowi jeden z fundamentów strategii firmy. Specjaliści z Collegium Medicum UJ zrealizują natomiast badanie w ramach projektu INNOMED, w którym udział weźmie ponad 2 tys. kobiet. Ma ono pozwolić na porównanie skuteczności urządzenia BRASTER Tester w diagnostyce i różnicowaniu patologii piersi u kobiet względem standardowych metod diagnostycznych (wg nowego algorytmu). Projekt został dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na kwotę 9,1 mln zł (łączny koszt jego realizacji wyniesie 10,2 mln zł).

Firma BRASTER została założona przez grupę naukowców w 2007 r. Dziś to unikalna w światowej skali spółka posiadająca patenty na swój wynalazek zarejestrowane już w 18 krajach.

BRASTER SA - jako jedyna firma na świecie - posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia BRASTER Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.

Skuteczność urządzenia BRASTER Tester została potwierdzona w przeprowadzonych w 2013 r. badaniach klinicznych THERMACRAC. Wyniki badań wskazały, że BRASTER Tester jest skutecznym narzędziem diagnostycznym, komplementarnym wobec mammografii i ultrasonografii, które znacząco zwiększa możliwość wykrycia raka na bardzo wczesnym etapie rozwoju.

BRASTER planuje w drugiej połowie 2016 r. wprowadzić Tester do sprzedaży w Polsce, a w 2017 r. w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Od 2018 r. planowana jest dalsza ekspansja, m.in. na rynki innych państw Unii Europejskiej oraz do Stanów Zjednoczonych.

oprMZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rak piersi | test
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »